söndag 11 december 2011

3:e advent

Nu är det bara 13dgr kvar till JULAFTON! Fattar inte vart tog hösten vägen, svisch sa det bara! Tiden går så extremt fort.
13dgr kvar och inte en enda julklapp inhandlad ännu... Som vanligt... får se om vi kan ordna det i veckan som kommer nu så man kan kan slå in och gömma klapparna i lugn o ro utan att några nyfikna barn ska snoka... :)

Funderar även på om vi ska ta fram granen redan idag... Det gillar nog tjejerna, så som någon annan vän skrivit... så får man njuta lite mer utav den innan den ska ut igen :)

Får se hur Agnes reagerar, inte så värst antar jag... men hon lär väl va där o pilla lite... får sätta kulorna högt i år..

Sötaste Agnes har börjat gå mer o mer nu, fortfarande lite feg, fast det e ju bra. Märker att hon är mer medveten om sin balans nu, hon tar det mycket lugnare, stannar upp för att hitta balansen igen om det blir vingligt.

Hon har satt i halsen/näsan flera gånger den senaste tiden och i fredags blev det en tur till akuten... Men dom hittade inget som satt fast och inte heller några missbildningar som jag misstänkt.. Skönt!
Dom trodde mer på att vi har en glupsk liten tjej, så det gäller att göra små små bitar och se till att hon inte trycker in för mycket själv.
Hon som precis blivit så duktig och lärt sig äta med bestick. Sked eller gaffel. Sötan då! Märks att hon e stolt när hon får upp lite kräm på skeden och får in den i munnen :)

Jag har nyss skickat ut Johan m alla barnen en stund, så fint väder, lite kallt, men fint! Ska själv ta en promenad senare..
Skickade ut som så jag i lugn o ro kan göra min deg, ska bli lussebullar i huset.
Den ligger nu på jäsning och jag inväntar tjejerna så dom ska få va med och göra bullarna.

Det är som sagt 3:e advent idag och vi har tänt det tredje ljuset vid frukost. Riktigt mysigt hade vi det hela familjen vid bordet imorse. Fast på bilden är det undanplockat :)



Ikväll har vi bjudit hit Familjen Sjöö på lite mat, så jag ska väl åka och handla lite på eftermiddagen.
Ska bli trevligt att umgås en stund, och barnen har så kul ihop.

Igår var vi till pulkabacken för första gången den här vintern, Agnes fick åka i sin babypulka för första gången, den inhandlade jag på LOPPIS! För ynka 25kr :)

Hon och jag testade även att åka snowracer nerför backen :) Tror hon kommer bli en tuffing sen :) Hon lär av systrarna!

Ne nu ska jag kolla till degen!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!