fredag 29 juni 2012

Choklad och nyklippta toppar!

Jag gör som alla andra bloggare (läs tjejer) Jag plutar med läpparna och visar upp något nyinköpt :)
Hahaha!



Jag sitter på altanen och lyssnar till dånet av musiken från Peace & Love festivalen, det ekar rätt fint över älven, tur barnet sover sött ändå!
Kikar ut på himlen, ser mörk ut... blir nog regn lite senare, hoppas på en fin sista festivaldag! Och då förhoppningsvis kommer morfar och passar dottern så både mamman o pappan kan gå ut och soa sig sista dagen :)

Idag har vi haft massa folk hemma, lite poolbad för vissa, och grillningen hoppa vi över, ingen som var hungrig... alla var så mätta på alla öl dom drack :)
Stekte på ett par hamburgare åt mig och Agnes istället..

En gammal klasskompis från gymnasietiden och hennes vän bor på vår gård under festivalen. Och kan ni tänka vilken tur man kan ha att en av dom var frisör! Så nu har mamma Åsa nyklippta toppar! Hur skönt som helst. Dock hade hon inte sina frisörsaxar med såklart, så man taget vad man haver, men nu e jag klippt iaf, HELT GRATIS! Tack och bock Evelina!
jag har ju som sagt inte klippt mig på över ett år, så topparna såg ju ut som hej o hå..
Nu kan jag fortsätta spara ut mitt hår utan dåligt samvete :)

Man skulle bli frisör egentligen.. fast nu pluggar jag ju ekonomi, så jag får satsa på det just nu :) Blir nog bra i slutändan :)

Agnes har haft en superrolig kväll, massa uppmärksamhet från diverse människor, folk som lekt, och gett henne massa gott, chips och ostbågar, she like a lot! När hela gänget skulle promenera ner till festivalen så valde vi att följa med en bit, ner till ica och inhandla lite frulle.. Agnes sken som en sol och gick/sprang runt bland killarna :) Lite purken när vi gick åt varsitt håll sen vart hon, men oj va trött hon var.

Väl hemma så fick hon ta ett bad, sen gick vi ut och städade på gården..
Sen blev hon ybertrött, mest gnäll... gick upp.. hon gick och skaka spjälorna i sängen :) Skruttunge :)

Nu sitter jag här, nystädat, nyklippt, med choklad och saft.
Imorn ska jag gå all in :)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!