torsdag 14 juni 2012

Sämsta mamman ever...

Känner jag mig som just nu... Jag tackar Gud att det gick bra!

-"Jag ska bara..." springa upp och hämta lite tvätt, sa jag till mitt sötaste hjärta. Släppte grinden som klickade till, tänkte - äh det går snabbt, jag låser den inte...
Dumma dumma mig!
Har det fortfarande på näthinnan...

Uppe och snabbt samlar ihop tvätten... Hör hur skruttungen rycker i grinden och får upp den...
-stanna där, ropar jag... skyndar mig..

Varför skulle hon stanna nere när hon fick upp grinden själv...?

Sekunderna gick snabbt, eller långsamt jag vet inte, det är som ett blurr i huvudet fortfarande...
Roffar åt mig tvätten och skyndar mig till trappen... Hon har kommit en tredjedel... på den smalaste biten...
Hon kryper upp, ser mig då ställer hon sig upp och ler stort, tänker nog - Titta Mamma jag kan själv!

Jag minns att jag sakta försöker närma mig henne utan att skrämmas på ngt sätt..
Hon tappar balansen.... faller ner i trappan, rullar runt och landar med ansiktet neråt på sista trappsteget, det tog stopp vid den stängda grinden...

HERREGUD MITT BARN!!!

Hon skriker direkt, vilket lugnar mig, hon har inte tuppat av...
Tar snabbt upp henne, kramar om, tröstar, ångesten kommer krypande. Hemsk mamma jag är, fy fan!
Hon skriker ett par minuter, får nappen som hon tar, lugnar ner sig... Jag  tar av henne kläderna, börjar undersöka om hon gjort sig illa på något vis... Hon är lugn och reagerar inte på ngt som gör ont när jag tar på henne... Puhhh! Hon ler, torkar hennes tårar och hon busar lite med mig. ÄLSKADE UNGE!

Nästa oro... hjärnskakning??? Hon slog ju i huvudet... Ne jag tror inte det, hon har inte kräkts och verkade pigg... Tack Gud!

Fy fan, hädan efter kommer jag ALLTID låsa grinden! Grinden är en sån som stängs själv, men kan lätt ryckas upp om man inte låser den... Dumma mig...

Hon somnade senare i sin säng med en vakande mamma över sig... Mitt hjärta!
Hon sover lite oroligt nu... hon har nog säkert drömmar om fallet, vilket jag säkerligen oxå kommer ha inatt.
Tur mitt stora hjärta kommer hem inatt och kan hålla om mig..

Fy vilken tråkigt av slutning på denna dag. Men är väldigt glad att det gick bra och att hon inte skadade sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!