fredag 8 juni 2012

Rätt eller fel? Ont i mammahjärtat gör det iaf!


Usch, läggning av lillhjärtat har blivit allt annat än rogivande... Det som funkade klockrent förut, nästan aldrig några problem att få henne i säng. Vällingmys i soffan, borsta tänderna, puss och godnattvink, slockanr nästan omgående...
Ja så var det förut iaf... Nu tar det ca 1-2tim... grin skrik -Amma, mamma, amma ropar hon..
Det skär i mig!

Sambon tycker vi ska testa 5min... jag försökte idag... men det är tufft!
Igår åkte jag hemifrån, ut och sprang... Fick pappan sköta läggningen... han säger det gick bättre..
Men vad vet jag? Hon vet väl att jag ger mig säkert...
Men när tårarna forsar och hon hulkar för att hon grinar så mkt... då kan jag bara inte låta henne ligga där..
Brukar försöka låta bli att ta upp henne.. Buffar rumpan, håller handen, sjunger sång.. smeker kinden..
Så fort jag lämnar rummet kör hon igång igen.. Usch!

Vissa säger... härda ut!

Men känslan av att ta upp henne i famnen, hon lägger huvudet mot mig, kramar mig med sina armar, det slår ALLT! Kärlek, trygghet, mamma jag vill vara dig nära. Självklart får du det mitt älskade lilla barn!

Ikväll gav jag det en timme, sen fick hon somna i min famn i lugn och ro... Hjärtat!

Hoppas denna period inte är alltför långvarig bara...

Go kväll på er!

2 kommentarer:

  1. Lämna inte rummet då! Sitt på golvet med ryggen mot henne så hon vet att du är där, men prata eller titta inte med/på henne. Och visst vet hon att du kommer att ge med dig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas läggningen går bättre snart..

    Japp jag orkade hela 5 km fast det gick inte fort ska du veta :)
    Men det kändes bra..
    Tänk på att jag har löptränat innan jag blev gravid så förhoppningsvis kommer jag igång fort.

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!