fredag 26 augusti 2011

Chilensk salsa sås

Ja, vart ska jag börja...
Var på inskolning idag, gick väl sådär... Det är ju 12st nya 1åringar som skolas in på Agnes avdelning nu. Och dom har vart uppdelade 6 och 6 för att få en lugnare inskolning under 2v. Idag så skulle alla 12 vara på plats, och i stort sett alla lämnade och gick därifrån utom jag o 2 andra mammor. Men dom gick strax innan lunch, sen var det bara jag kvar.
Vid lunch, så försökte jag bara sitta en bit ifrån... men Agnes blev trött och vägrade äta... så jag la henne och hon somna i vagnen istället...
Igår gick jag ifrån när hon somnat efter lunch ocå, och då gick det  bra, men idag var det ingen hit ... Hon var säkert hungrig och inte helt utsövd... och så va inte jag där när hon vakna = kaos!
Fröknarna ringde så kom jag så fort jag kunde.
Stackars liten, helt förstörd... Usch vad ont det gör... Blir så tårögd varje gång jag ens funderar på och lämna henne själv....
Önskar att jag vore stenrik och kunde ha henne hemma längre... Tanken finns fortfarande att avvakta ett tag till, men samtidigt så vill jag jobba och få pengar... och jag kan ju inte begära att mina el  Johans föräldrar ska va barnvakt för att jag vill jobba...
Men det gör lite ont i mig... vet inte o det är rätt beslut... skulle vilja vänta ett tag till... känner jag såhär innerst inne..
Men risken finns ju att om jag säger upp platsen att jag inte får en ny efter jul o nyår..

Tänk lite på dagmamma oxå... men då e dom ju oftast ensamma och med 5-6 barn, men då i varierande åldrar såklart... Ska man själv bli dagmamma?? Ja man skulle ju kunna... men vette tusan om det är ngt för mig, jag och mitt tålamod....

Åhhhh dumma ångest!

Är ledig nästa vecka oxå, får se hur det går då under inskolningen... går det inge bra, så vill jag bara strunta i det.... kanske kolla m mina föräldrar om dom kan tänka sig passa henne lite... gahhh! jaja vi får se, mår som sagt piss just nu... och det känne rnog Agnes av såklart.. Blir tårögd bara jag tänker på det. Blödig som jag är..

Jaja, det var ju inte det här som rubriken handlade om, utan om salsa.
Förra veckan på vår lilla kräftskiva så blev vi bjudna på denna salsa som alla blev förtjust i även jag, så jag fick receptet och gjorde den idag då vi var bjudna på lite fest hos familjen Sjöö.


Vi var ca 20 vuxna och massa barn! Blev bjudna på god gulasch med bröd. Och god efterrätt.
Mycket trevligt, men jag och Agnes gick hem runt 21.30 då hon sov och jag kände mig hängig.
Johan o brudarna e fortfarande kvar...

Imorn är det lördag och det ska tydligen bli fint väder. Jag hade önskat att vi fixade lite mer i trädgården... Häcken är inte färdigklippt och gräsmattan behöver sig oxå en omgång.
Jag skulle kunna tänka mig och fixa allt om Johan e villig och ta alla 3 kidsen o dra hemifrån i några timmar :)
Gör mig inget att arbeta hemma, det är egentid det med!

Ne ska väl ta mig en halstablett och sussa snart... hoppas inte Agnes hostar så mkt inatt...

Sleep well!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!