söndag 21 augusti 2011

Vardagen är på intåg..

Ja, så är det, helgen är över! Och vardagslunken närmar sig...
Igår så var vi ut till mor & far för att fira deras 40åriga bröllopsdag, och dom fick sig en överraskning som heter duga!

Det enda jag hade sagt åt dom var att jag, Johan o Agnes skulle komma ut o bjuda dom på lunch ochh dom inte behövde tänka på något alls. Sa även att min syster Ida, Thomas o Gry skulle komma oxå.

Det jag inte berättat var att jag hade pratat ihop mig med några bekanta till dom som oxå skulle komma och överraska, samt min andra syster som bor i London.
Sagt o gjort, på plats så försökte jag dra ut på tiden lite, började sakta duka med mera för jag visste att dom andra var på ingång. Först kom Inger och Lennart. Mamma stod ute på bron och rökte, då deras hund kom springande och mamma blev förvånad :) Glad överraskning!
Några minuter senare Kommer Corinne & Nenne och överraskar oxå, många glada miner och några glädjetårar!

Sen till det bästa! Syrran från London kom hem till oss i fredagskväll, oc på väg ut till stugan hoppade hon av lite tidigare och gick till grannens altan o kuckelikura lite med hon vänta på klarsignalen :) Hihi!
Skickade ett sms till henne att det var fritt fram och komma då alla var på plats. Det var BARA jag och Johan som visste att hon var med :)

Pappa och våra bekanta stod ute på bron och fick sig en chock :) Sen knackade syrran på dörren och jg sa åt mamma och öppna. -Vad har du nu hittat på Åsa! Hon öppnade och brast ut i gråt, så himla förvånad och glad!
Tänk vad så lite kan göra.
Jag hade beställt Sellnäsplanka i förväg så den smaskade vi på, samt att det ingick ost o kexbricka oxå. MUMS!


Dagen blev riktigt lyckad! Och mamma o pappa blev så glada för överraskningen.

På em var vi tvungna och åka hem, hade lite dåligt samvete... men dom hade ju sina bekanta kvar över natten iaf. Vi hade bjudit in några vänner på kräftskiva! Hade väldigt trevlig och vi kom inte i säng förrän 03.30.
Tur vi hade  att Agnes sov ända till 9 imorse. Sen har vi hunnit med två middagssovningar oxå idag.

Var ut en sväng till mamma o pappa igen nu på kvällen och lämna tillbaka ett bord som vi lånat. Vi tog med oss kräftorna som blev över och det var oxå uppskattat!
Vilken kalas helg dom fick!


Nu sitter jag i sängen och skriver lite, tänkte försöka göra dagis o fritidsschema oxå... om jag orkar.
Imorn fortsätter Agnes inskolning på dagis, och imorn ska pappa Johan följa med henne.

Ne ska göra lite nytta innan jag kryper ner under täcket :)

Go kväll på er!


1 kommentar:

  1. åh va gott med Sellnäs planka. förstår att dina föräldrar blev glada, va gulligt av er att ordna något sådant.

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!