tisdag 30 augusti 2011

Familjeliv

Sitter och läser på forumet på Familjeliv... Ruskigt vad mycket konstiga åsikter och ideér folk har. Och speciellt då gällande styvfamiljer... Det är och kommer alltid att vara ett hett diskussionsämne...
Bio o bonus, hit o dit, ska ha, ska inte ha. Prioritera eller inte...

Varför kan man inte bara vara, måste det bli så himla omständigt. Vi tjejern som lever med killar som har barn sedan tidigare, vi visste om att dom hade barn och man borde väl fatta vad det innebär oxå eller?
Visst kan jag hålla med om att det inte är lätt alla gånger. Men barn är barn och dom går alltid i första hand, så är det!
Lite läskigt och se vad andra tjejer skriver om deras så kallade bonusbarn.

Barnen får aldrig hamna i kläm, spelar ingen roll om de vuxna inte kommer överens, det ska inte barnen lida för..
Usch blir och tänka på alla barn som har det tufft hemma. Nu menar jag inte bara i styvfamiljer... Utan överlag.
Barn som misshandlas psykiskt och fysiskt, barn som utnyttjas på diverse sätt. Åhhh ger mig rysningar. Hur kan man????? Hur är man funtad när man gör illa ett barn? ja vuxna med för den delen... men en vuxen kan iaf försvara sig och söka hjälp. Det är inte så lätt om man är ett oskyldigt litet barn..

Fy vilket tråkigt ämne jag kom in på... Men det är verkligheten idag tyvärr...
Hemskt och läsa alla artiklar där barn blivit illa behandlade...
Det senaste jag kommer ihåg är e liten pojke vars mamma och styvpappa, tvingade ner hans hand i kokande vatten, MEN HALLÅÅÅÅÅÅ! gahhh blir så arg så jag kokar!!

Usch ne, det får räcka nu, blir bara vansinnig...
Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!