torsdag 25 augusti 2011

Inskolning!

Japp, den går framåt iaf. Idag lämnade jag Agnes en liten stund, medan hon sov :)
Var med vid lunchen, sen hjälpte jag till o söva henne sen åkte jag hem en timme...

När jag kom tillbaka var hon vaken och satt o mös i en av fröknarnas famn med sin napp o snutte. Hon hade inte blivit ledsen alls när hon vaknat. Det kändes riktigt skönt att veta. Det är det som jag vart mest orolig för... att hon ska vakna o bli ledsen när jag inte är där..

Hon vaknade vid 6.45 imorse, sen brukar hon sova en timme på fm oxå... men idag höll jag henne vaken och hon fick som sagt sova på dagis ist. Trodde hon skulle sova längre än en timme... men icke. Så hon sover nu en sväng oxå... jaja det får bli så nu... lite ändrade rutiner..
Förhoppningsvis kommer hon kunna sova en längre stund efter lunchen på dagis och inte behöva sova nå mer på em... vi får väl se hur det artar sig..

Imorn är det första gången som alla 12 nya ska vara på dagis samtidigt, kan bli spännande. Några anses redan klara och några behöver lite mer tid på sig.. Jag har tagit ledigt nästa vecka oxå och tänkte va med lite då me. Men veckan efter det är det jobba som gäller.

Och jag är så glad o tacksam att jag har en snäll kollega som bytt pass m mig så jag har kunnat ordnat ett lagom schema åt Agnes. Hon kommer gå mån, ons och fredagar. 12dgr/månad, varav 7dgr går hon från 10.30-16.15, så det är ju inga mega långa pass...
Sen har vi ju alltid mor o far föräldrar som kan hjälpa till o hämta tidigare om det behövs...
Jag har en dag som jag gärna vill ha hjälp m, när jag jobbar 7-16... blir så himla länge..

Visst finns det många småbarn som får gå så långa dagar, men eftersom jag kan undvika, så gör jag gärna det.

Ne nu kanske jag ska väcka Agnes så hon kan somna ikväll oxå...

hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!