fredag 4 maj 2012

Muppdator och målning...

Hej hörni!

Min dator har krånglat, inte orkat fixa, men nu e den ok igen...
Jag har haft fullt upp vill jag lova!
I onsdags fick jag fnatt! Skulle bara tjuvkika lite bakom soffan, se om jag fick upp plast mattan för o se om det fanns ngt trägolv där under, och jajamen!
Sen gick jag lös! Ut med alla möbler, sen började jag riva, gick segt i början tills jag kom på ett bra knep med en spade. Mattan satt utav bara h-vete! Under mattan var det någon slags skiva... typ masonit eller vad det heter, och under den ett gammalt lineoliumgolv, eller hur det nu stavas... och till sist var där bara en skydsspapp.
Den här masonitskivan satt dock fast med hundratals spikar... men till slut var hela golvet äntligen framme!
Och det är i väldigt fint skick oxå för att vara över hundra år gammalt! Om det nu är orginalgolvet, men det antar jag!

Så här blev det! Dock ska det ju slipas och behandlas oxå innan det är klart...


När jag ändå var i farten, så målade jag om taket och idag har jag målat väggarna 3GÅNGER!!!!
Har ingen bild på väggarna, men här e taket lite målat... vilken skillnad!


Som ni såg på golvbilden så är väggarna typ grön/grå... Nu är dom antikvita! och nu vill jag ha en ny soffa!
Ska jobba i helgen, men samtidigt ska jag försöka slipa golvet om kvällarna hade jag tänkt, för jag vill hinna kunna flytta tillbaka möblerna innan resten av barnaskaran kommer..

Behandla golvet får vi nog ta veckan efter det, för det tar ett par dagar för det att torka..
Tror jag ska luta golvet, sen olja det med vitpigmenterad olja..
Jag vill inte ha lackat som vi har i köket...

Skulle mer än gärna göra om köksgolvet oxå, men det får bli en annan gång..

Ja nå mer har inte hänt här hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!