torsdag 10 maj 2012

Omänskliga arbetsförhållanden...

Rubriken kanske är en liiten överdrift, men inte långt ifrån osanning. Vi är flera inom företaget jag arbetar åt som håller på att gå i taket, i stort sett varje dag!
Hur kan man... skicka på ca30-40pallar/v med sådant som vi inte beställt själva, sånt vi kallar påskick. varupartier som köpts in centralt och delats ut till alla butiker i kedjan.
Sedan så kommer allt som vi själva beställt oxå, vds vårat ordinarie sortiment som är ett MÅSTE, då det är därför våra kunder besöker oss. Allt annat som är påskickat är bara en bonus som kunderna kan handla.
Jag skojar inte om vi får ungefär 60-80pallar per vecka... som ska prickas av, packas upp, plastas av, märkas, och ut i hyllorna, där vi oftast för får städa irodning och bygga om innan vi kan få upp grejorna i hyllorna.

Är detta NORMALT? Speciellt med en personalstyrka på 5+1 om dagen? Varav 1-2 alltid sitter i kassan, sen är det alltid någon som har rast osv...
Vi stressar och jobbar så fort vi kan för att få ut varorna i butik. Inte hälsosamt för fem öre. Ett jäkla slit, tunga pallar, tunga kartonger osv!
Nu har inte jag jobbat så mycket det senaste halvåret då jag pluggar, men jobbat en del extra nu för att få lite kosing till semestern.

Ialla fall så har det  varit en längre period nu där varorna väller in, får vi ut 10pall så kommer 20 nya, ORIMLIGT! Lagret är proppat till max, och vi är tvungna att ställa pallarna i butiken! Helt sanslöst.
Jag ångrar lite att jag ska jobba 4v i sommar, men det är bara le o va glad, pengar behöver man!

Ne jag tycker verkligen synd om mina kollegor som får slita så. Jag jobbar ju lite som jag själv bestämmer och går inte på schema än så länge..

Ne pest o pina! Hoppas på en ljusning snart! För allas skull, det är nu risken för utbrändhet är hög....

Usch var bara tvungen o skriva av mig lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!