tisdag 22 maj 2012

Underbart väder!

Och vad gör jag, jo jag sitter inne med skolböckerna... Imorn vankas stort prov på 6tim och på torsdag är det slutprov! Är nu i slutklämmen av Företagsekonomi B... Sen är vårterminen slut. På måndag börjar verkligheten igen, men bara i 4veckor :) Sen tar jag 6v semester och föräldraledighet! LOVELY!

Igår och idag har jag funderat och läst, besökt vägledningscentrum, ringt runt. Blivit både förbannad och irriterad!
Dom har ändrat skolplanen och kurserna, vilket har resulterat i att de kurser som jag skulle läsa till hösten har gjorts om... Så jag har fått valt några andra istället som kompletterar de som jag skulle läst.
Det mest sura utav allt är att praktiken är borttagen från kursen som jag tänkte söka, DET SUGER!
Det var liksom min höjdpunkt, min väg in på en ny arbetsmarknad, min chans att få in foten i en ny bransch.
Jag e så jävla besviken över detta.
Men har funderat och ska kolla hur sista kursen funkar, och i så fall försöka få in lite frivillig praktik ett par dagar i veckan. Och så får jag lägga studierna på kvällstid eller helgen.
Får tänka mer på den saken..

Idag är det iaf strålande sol och redan 20grader varmt! Underbart!


Så idag ska jag nu repetera lite Fek, sen ska jag hämta min älskade busunge tidigare och mysa med henne ute. Synd bara att hon e så förkyld, så vi får se vad hon orkar med. Jag håller alla tummar och tår att hon är hyfsat pigg imorn oxå, för då måste mamman göra prov.


Jag la slutprovet på torsdagen istället för på fredagen, för då ska vi äntligen åka till Uppsala! Jag och Sofia drar iväg, sover på hotell 2 nätter, njuter av egentid i massor! Ska bli så fett najs! Och väderprognosen ser väldigt lovande ut oxå!

Ne nu ska jag sätta fart med studierna så jag kan hämta hem min lilla älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!