lördag 27 oktober 2012

God morgon!

Vaknade 7.30 av en Agnes som skrek... Men 7.30 e ju klart godkänt! Har ju klivit upp 6.30 hela veckan då Johan vart på kurs så jag har kört kidsen till o från skolan all week long. Annars brukar ju Johan köra dem på morgonen. Väldigt skönt faktiskt, först så slipper man allt tjafs, sen kommer alla iväg i tid och jag kommer igång med studierna tidigare då jag oftast blir så trött i huvudet efter lunch..

Igår kväll bad Johan om sovmorgon idag lördag... -Då får du på söndag!
Så jag tog väl ungen och gick ner efter blöjbyte och vällingintag. Nu sitter vi i soffan och myser framför Bamse, eller ja Agnes kollar på bilder i min telefon...

Vintern har ju kommit med raska språng, minusgrader och ett väldigt tunt snötäcke ligger kvar, och det är OKTOBER! Suck, var det inte samma veva förra året? Dagens planer bestod av att fixa det sista i trädgården. Ta upp alla äpplen och kratta det sista kring häckstubbarna... får se om det går, borde inte ha frusit fast så fasligt.

Idag ska min syster besöka Ikea,så jag skickade en inköpslista åt henne så får hon handla åt mig me. Slipper jag åka iväg, även om jag tycker det är skoj :)
Lite prylar så vi kan fixa iordning mitt nya kontor och Agnes lekrum / johans kryp in.

Annars inga planer för dagen eller morgondagen..
Vad ska ni göra?

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!