torsdag 4 oktober 2012

Kontrollfreak

Blir lite skraj för mig själv hur jag känner... mitt tålamod och hur mitt humör kan svänga så plötsligt!
Har setat och pluggat nu i flera timmar, och hoppas och tror att jag förstår rätt. Tog en paus och började rensa bland lita gamla papper från förra terminen och annat tjafs..

Tanken är att jag ska lära mig bokföringen för företagen sambon har... men jag klarar inte av psykiskt att sitta inne på kontoret då jag tycker det är sån oreda där....
Jag måste ha ordning och redakring mig för att kunna sitta där.. försökte kolla igenom bokhyllan därinne, men kommer liksom ingenvart.

Får spel!

Fatta vad mycket skit man samlar på sig, sen finns det även en del grejor som man inte kan eller bör kasta, gamla avtal etc.. Jag VILL HA, ett nytt mindre skrivbord, en mer praktisk bokhylla, ordning o reda och jag kan tänka mig att ha det uppe i hallen då den ytan är i stort sett outnyttjad.

Kontoret vill jag ha som lekrum åt Agnes.

Det dumma är... Johan vill ha kvar kontoret nere... datorn bokföringen ska göras på spelar han även spel på, och då kan han inte sitta uppe i hallen o spela....


Åhhh såna här tankar och fixideér för mig på sånt jäkla dåligt humör och jag ger liksom upp och skiter i allt!
F-N rent ut sagt!

Jag har ngn form av kontrollbehov, jag går jämt o plockar o städar, gör jag inte det så förfaller hemmet och det tål jag inte... Blir psykiskt stressad av detta beteende hos mig själv! Vad gör jag sen när jag börjar jobba igen och inte hinner städa om vartannat jag läser i böckerna?

Och så dessa j-a flugor!!

Åhhh Gahhh va bara tvungen o spy ur mig lite galla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!