torsdag 4 oktober 2012

Shopping shopping = bra humör

Jajamen gott folk, nu e jag glad och positiv igen! Skönt! Sov bort det dåliga humöret en timme på em, sen hämta jag hem min solstråle! Hon e alltid (oftast) så glad och go, (goare än Linn )!
Jo iaf väl hemma så kom några och köpte skåpet som jag målat, det där första hörnskåpet ni vet..
Köpte skåpet för 300kr, målade det , gick åt många burkar! Så 450kr fick jag iaf, så pengarna fick jag väl typ tillbaka...

Lagade lite pannbiff och potäter m gräddsås, sen kom pappan hem då drog jag en repa till Ludvika för att inhandla Linns tokerier :)

Såna här stringhyllor e hon galen i!
6st, fatta 6 STYCKEN!!!!


Men ska jag va ärlig så blev jag lite sugen jag me och frågade om kompispris på en. 
Men då ni högg hon snabbt - Skulle inte du ha en tallrikshylla i köket sa du?
Haha, jo vilken tur du har, det hade jag förträngt, hade ju bara massa string i mitt huvud
och vems fel e det ;)

På gott & ont så förde turen till Ludvika med sig lite gott iaf. Passerade en second hand butik på stan där "Lilla Boomerangen"
Gick in och kikade och fyndade med mig två höst/vinterjackor till Agnes för 50:-/st
Överkomligt!


Fick ett lite sent napp på mitt inlägg på FB om ngn ville fika m mig i Ludvika, så jag hade redan begett mig hemåt, jaja det blir fler svängar till Ludvika, Fler stringhyllor som ska köpas ;)

Väl hemma i staden så svängde jag in på Kupolen för att kika på overall och vinterskor åt Agnes. 
Stadium har 25% på allt i sin webbutik, så jag var in för att känna o klämma på overallerna för att se vilken jag skulle beställa.
Jag har hela tiden varit inne på Didirikson, men när jag sen läste om deras vattenpelare och sen jämförde med Stadiums egna märke så va ju deras egna mycket bättre.
Så ja dessa två lutar det mellan. Som expediten sa, beställ hem båda, prova o lämna tillbaka den du inte vill ha.. Smart tyckte jag! Betsäller man och väljer att hämta ut i butiken på kupolen så får man även fraktfritt!

Dessa två lutar det mellan nu..





Jo jag hittade ju faktiskt ett par vinterskor på Stadium oxå åt Agnes, REA såklart!
Superfina!
Timberland Gore-Tex


Och sen behövde jag själv ett par nya skor, och då sloga jag till på ett par med kilklack! Fodrade var dem oxå! Super sköna, och nu ska jag börja gå m klack, det ni!


Så nu förstår ni att denna shopping hjälpte mitt humör upp igen, så najs!

Pratade nyss med Therese oxå, jag har länge pratat om att jag ska komma ner och hälsa på henne. Jag fick ju i 30årspresent "presentkort" på en vistelse hos henne/Stefan (fast jag fördrar Therese ;) nu e ju S borta oxå )... Så vi kollade våra kalenderar och det lutar åt att jag ska åka ner om 2v, Jihoo! Va skoj!
2dgr i Stockholm e ju aldrig fel och barnbidragshelgen e det oxå ;) Perfektos!

Ne nu gott folk ska jag avnjuta min chokladkaka som jag köpt

Go kväll på er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!