tisdag 17 januari 2012

Inreda...

Jag skulle vilja kunna prioritera lite mer inredning här hemma, skapa mig/oss en egen stil... Men allt kostar ju så förbaskat...
Hallen har jag länge haft ångest för... Den har jag inte riktigt varit nöjd över. Just att den är så lång och smal.

Jag gillar våra hallmöbler då dom e smala och inte någon plats, skulle inte funka annars... Och den stora tråkiga vita väggen har jag nu äntligen fixat lite grann iaf...
Satte upp foton från senaste familjefotograferingen och sen väggord. Blev ok... får väl dona mer framöver... skulle vilja ha bröstpanel... men är fortfarande osäker...

Så här blev det i hallen iaf..



Nu hade jag tänkt att försöka ta tag i gamla hallen... Som just nu bara är en hållplats för massa bröte! Hatar det! fattar inte att man ena dagen rensar och tömmer, ett par veckor senare är det lika fullt med skit där igen.
Den gamla avhängingsplatsen, där e det tänkt att det ska bli städ och förvaringsskåp. Ska det vara så svårt att köpa 2 skivor mdf och såga till, sätta på gångjärn och handtag och sätta på plats? Sätta upp konsoller och hyllplan? Ne nu jäklar ska jag börja ta tag i saker o ting! Det får ta den tid det tar... en sak i taget efter vad plånboken tillåter...

Sen den tomma fula väggen rakt in i hallen bredvid gamla toaletten (som nu oxå för tillfället är en hållplats för skit) Den väggen, där ska jag spackla igen ett par hål, sen vill jag måla med magnetfärg och tavelfärg, så vi får en bra yta för familjens veckoplanering.
Hittade lite inspiration när jag googlade, så jag lånar en bild..


Något i den stilen vil jag göra, inte hela väggen ner med tavelfärg, utan jag skulle vilja ha en byrå under, altid bra med förvaring. 
Och jag skulle vilja börja med lite gammeldags stil...
Lånade en bild från en blocket annons(Ljusa rum) som jag hittade på en byrå jag kan tänka mig, synd bara att dom kostar en del.



Ne så hallen blir mitt projekt den närmaste framtiden. Och är jag effektiv och ligger bra till med studierna så hinner jag ju med lite sånt pyssel på dagarna!

Ne nu ska hä intas nåt gött :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!