lördag 21 januari 2012

VILL HA!!!!!!!!!!!!

Jag har LÄNGE velat haft en annan bil, den behöver inte vara ny, men den ska fylla vissa funktioner..
Har väl inte vart nöjd över saaben från första början, men den har funkat. Blev väl ett impulsköp, som vanligt.
Saknar vår Santa Fe, men den var alldeles för dyr i drift. Den var hur bra som helst, och superskön att köra!


Men förnuftet har tagits tillfånga, eller hur man nu säger... Flera gånger nu, inser väl att när våra inkomster har ökat, säg inom ett par år. DÅ kan vi unna oss en bättre bil.

Jo vad har jag fastnat för då...?
Jag som sagt vill ju gärna ha en lite plutt till någon gång... Och då blir det ju problem direkt med bilen vi har idag, vi får helt enkelt inte plats om vi blir en person till. Och för att inte tala om bagareutrymmet, det går bara inte. Idag får jag in vagnen, sen e det fullt! Dont like!

Så jag e ju ute efter en bil med fler säten än för 5 pers. Har länge vart inne på en minibuss... men dom känns så otympliga, buffliga, inte så snygga, tråkiga... Och även dom dyra i drift...
Sen vill jag ha ett bättre bagageutrymme. Och det får man ju bäst i en kombi, men då var det det där extrasätet jag vill ha oxå...
Sen e jag nog rätt bekväm med automat, det har vi idag, hur skönt som helst. Speciellt när man har småbarn som tappar nappar och kräver sitt liksom..

Så min pluggkompis Maria.. vet inte hur vi kom in på bilprat, men dom har iaf en Mazda 5 med 7 säten, och den ser inte ut som en minibuss! De 2 sätena längst bak kan man lätt fälla ner, eller som en säljare jag pratade med igår sa att man kör ju oftast med dom nerfällda så man får det stora bagageutrymmet, men perfekt när man behöver en till plats, när kidsen har med sig ngn kompis hem från skolan eller så.
Eller som i mitt fall i framtiden förhoppningsvis kanske får möjligheten att skaffa sig en liten till.

Tycker Mazda 5 är snygg och stilren. Gillar den mer o mer, ju mer jag tittar o letar efter annonser..
Var och tittade på en igår, men vände när jag såg priset och månadskostnaden...
Och vår sketna saab är inte mkt värd som inbytesbil vill jag lova...
Fick ett pris mellan tummen och pekfingret av säljaren...
Så man skulle ju egentligen sälja privat ist för och byta in, så får man kanske ngn extra tusing.
men samtidigt så e det ju väldigt bekvämt att byta in.

Ne nu måste jag visa lite bilder på bilen som finns i mitt huvud just nu..


Praktiska skjutdörrar, bilen är ngt högre än en vanlig personbil, men lägre än en minibuss.


Med nedfällda säten i bak blir utrymmet enormt, jämfört med vad vi har idag!


Hittade även en beg.annons på en sådan bil... och i den fanns det inbyggda dvdspelare i nackstöden, perfa för barnen! 



Ett annat måste för oss är ju en dragkrok,  men blir så handikappad utan, speciellt nu när vi har fri tillgång till släpvagn.



Men jag får väl fortsätta drömma ett tag till verkar det som.
Men med Johans nya jobb, och förhoppningsvis nytt jobb åt mig efter studierna, med mer lön åt oss båda, så är det dags för en ny investering...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!