måndag 30 januari 2012

Shopping - Yra


Gissa vart jag var i helgen?!
Titta åt hööööger ....

Vi var ner till Göteborg och hälsade på Goaste Linn, Hilda och så ja Thomas såklart :)
Måste åka ner när det är vår/sommar oxå så man kan strosa på stan, och kanske vara kvar lite längre, vi han liksom inte med så mycket.

Men vi hann iaf med det viktigaste utav allt!





Jajamen gott folk!
I  lördags var det dags, då besökte jag Gekås i Ullared och shoppde loss!
Hade kunnat köpa mycket mer, men ekonomin e ju liksom begränsad om man säger så.

Hade med mig Gekås proffset Linn som var min guide och shoppingkompis för dagen. 
08.15 anlände vi och vi åkte därifrån vid 17 när dom stängde, ingen brådska där inte!

Oj vad jag har handlat, inte så mycket onödigt om jag själv får säga det.
En besvikelse var ju att jag inte fann varken byxor eller underkläder som föll mig i smaken.
Men ett gäng överdelar och annat smått och gott fick snällt följa med mig hem.

Här är några av de överdelar jag köpte



Jag köpte en ny madrass till Agnes spjälsäng för endast 139:- !!!
Mycket tjockare och mjukare än den hon hade, blev såå bra!

Köpte gardiner, påslakan, en ny plånbok, hårfärg, kläder, badleksaker, smink 
med mera!


Passade på att köpa en ny mascara, denna fick det bli, får se om den är något att ha.

Det var iaf en mycket rolig ch trevlig helg hos våra fina vänner, önskar såklart att vi bodde närmre så man kan ses oftare. Men man får göra det bästa utav saken...

Vi åkte ner i torsdagskväll i hopp om att Agnes skulle sova i bilen, det gick ju sådär kan jag säga.
Fredagen blev en lugn hemmadag. Karlarna åkte iväg på kvällen för lite killkväll, medan jag och Linna roa oss själva med kidsen. Agnes vägra somna och var vaken till 23...

Lördagen blev en tjejdag, jag och Linn for som sagt till Gekås, själva! Underbart!
 Lämnade barn och karlar hemma.
På  kvällen blev det god mat och lite tvtittande, jag somnade i soffan som vanligt :)

-Där tog det stopp!
Oj vad vi skratta när vi kikade på Gladiatorerna.
En utmanare fick sig en redig känga och flög av banan, vid eftersnacket kom den skyldige gladiatorn fram och sa med en riktig smurf röst -Där tog det stopp!

hahahaha!

Svårt att fatta om man själv inte såg det :)

Jaja, söndagen var planerad att åka hem på eftermiddagen, men det blev att vi rulla hemmåt redan vid 11, blev 2 stopp, varav ett i Örebro där vi besökte IKEA och handlade lite smått där med.
Vi kom hem runt 19, då svängde vi förbi Johans föräldrar där vi fick och lite mat, sen hem och sova.

Agnes hostade halva natten och vi sov kasst alla 3, så Agnes fick va hemma från dagis idag.
Hon och jag åkte ut i stugan så fick hon leka lite med mormor o morfar, medan jag läste i skolböckerna en stund. De stora tjejerna har vart febriga idag så det blir ännu en hemma dag imorn. Får försöka plugga på kvällarna.

Apropå plugget så har jag mitt första delprov på fredag i Företagsekonomi, lite pirrigt är det allt!
Ska försöka läsa och repetera innan fredagen och så hoppas jag på det bästa.
Ska lämna in andra uppgiften i Admin A oxå, så det va lite dålig tajming med krassliga barn...

I´ll do my best..

Ne gott folk! Läsa lite sen får se om man får sova något inatt..

Förresten så har jag en kappa till salu, den är aldrig använd, bara provad, den har bara hängt i garderoben.
Den e för stor för mig, fattar inte varför jag köpte den... skyller på personalen.
Nypris 498kr
NU 300kr
Svart i stl 40
KOM OCH KÖP!



1 kommentar:

  1. Åh, vad jag är avundsjuk på att du har varit i ullared!! Det måste ha varit en lång resa dock!

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!