fredag 7 oktober 2011

Fuck off!

Eller ja, vad ska man säga när man jobbar dessa jäkla helger, visst att det ger bra pröjs, dubbelt upp på helgerna är det ju. Och jag vill ju ha bra lön i slutet av månaden. Men känner mer o mer att tiden m familjen är värt mer!
Vet att jag tjatat om detta i tidigare inlägg. Men det blir mer o mer påtaligt.

Kikar efter jobb i stort sett varje dag, men det är väldigt svårt att finna ett dagtidsjobb.
Men bästa sättet är nog, som jag gjorde igår. Leta reda på olika större företag, skriva en intresseanmälan och skicka in bara. Det bästa är ju att åka dit personligen. Men ja...

Får se när jag ska ta mig tid att skriva lite och försöka få iväg.

Idag lämnade Johan Agnes på dagis, och det gick hur bra som helst, inte en min! Varför grinar o skriker ungen när jag lämnar? Hon känner väl att jag inte gillar det heller kanske eller ngt..
Det hade gått bra hela dagen, inga sura miner alls. Hur bra känns inte det att höra, det värmer i mammahjärtat mitt!

Hon är så otroligt go min lilla skruttunge! Hon har börjat med olika hyss, som att kasta iväg saker o ting och låta oss plocka upp... Och så skrattar hon, pruttfia!

Hon är för härlig, älskar att krama och pussa henne, hon är det bästa som har hänt mig!

Ne nu blev jag lite sentimental... eller vad det heter..

Lite snask och så inväntar vi förhoppningvis lite besök av Johans bror o fruga...
Medan dom ska iväg på Rättviks marknad i helgen, så ska jag jobba! Fy fan!

Vad ska man söka för jobb för att bara behöva jobba dagtid?
Jag gillar stundvis att jobba på dollar. Jag gillar ju fart och fläkt. Men ibland blir man uppgiven när det kommer så otroligt mycket varor. Får vi ut 10pall kommer 15 nya, gahh! Och lagret är långt ifrån tomt.

Jag funderar på jobb som personlig assistent, men det är ju även där obekväma arbetstider..
Åhhh, äh ska försöka stå ut ett tag till iaf, så får vi se sen...

Skepp o hoj!

1 kommentar:

  1. Precis, familjen betyder allt.
    Pengar är inte allt här i livet :)
    Värt mer att få vara med sin familj, må bra och vara glad och lycklig än att vara rik :)

    Ulliz

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!