söndag 2 oktober 2011

Solvarbo Marknad

Idag var det en riktig höstdag, dock utan sol, men helt ok väder ändå. Bestämde mig imorse för att åka till Solvarbo's marknad. Har aldrig varit där och blev glatt överraskad, en jättefin marknad!
Borlänge marknad är som en fis i rymden jämfört med Solvarbo, all credit till den!

Tanken var att vi skulle åka allihopa, men de andra kidsen ville inte, så jag tog Agnes och åkte själv.. Mötte upp svärmor och svägerska m barn där... Mycket trevligt!
Strosade runt i lugn och ro, för mig blev det bara brända mandlar inhandlat, Agnes fick ett par sockor av farmor, tack o bock!

Sen fick Agnes åka karusell för första gången i sitt liv. Gången innan så stod hon mest och stirrade på storkusin Selma som åkte, och verkade väldigt intresserad... så innan vi gick ifrån karusellerna så fick Agnes åka m båda sina kusiner och sin mamma :)
Tur jag slapp åka runt runt i en annan karusell som Ullis fick, jag hade spytt rakt ut, klarar inte av sånt...

Här kommer lite bilder från dagen i Solvarbo! Tack för trevligt sällskap, Svärmor, Ullis och kusinerna.


Godis ja tackar ja! Men jag höll mig, trots att det såg väldigt lockande ut!
Det som ligger utspritt framför är inte skit, det är kaffebönor :) 
Dom sålde även smaksatt kaffe.


Det var ju nästan så långa Ullis fick plats i lilla griståget ;)
Måttligt road, Men Selma gillade det !


Och inget vann vi på chokladhjulet heller, typiskt!


Fick muta med lite kex o annat för att Agnes skulle va nöjd...


Mor & Dotter


Fick småhoppa lite i hoppborgen, skoj tyckte alla barnen!


Sen offrade jag mig och åkte med alla kidsen i griståget!
Trångt var det ;)

Tack för idag slut för idag!





2 kommentarer:

  1. Tack själv för ett mycket trevlig marknadeshäng!!! Solvarbo marknad är faktiskt den bästa och mysigaste marknad jag varit på någonsin :)
    Tänk att både du o jag fick åka karusell, tänk så roligt vi hade! :)

    SvaraRadera
  2. Tack själv för en mycket trevlig marknadsvistelse. Bästa och mysigaste marknaden jag varit på. Älskar den!
    Man lär väl få gå på marknaden i Borlänge med ungarna ändå sen när de blivit äldre, men mer än så nää :)
    Ja vatt en billiga marknad för både dej och mig :)
    Ja tänkt att både du och jag fick åka karusell1 Hihi!

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!