tisdag 4 oktober 2011

Paus.....

Jag tar en liten bloggpaus i allt tvättsorterande. Har legat länge nu i sina ikeakassar... så 5st proppfulla kassar m tvätt har nu sorterats... nu ska det bara in på sin plats. Inte konstigt att det är tomt i garderoberna.
Men det är ju sååå tråkigt att ta reda på tvätten efteråt. En sak att kasta i en maskin och hänga upp, men sen... blää!

Är ensam hemma m Agnes... Johan är i butiken och donar... trökigt måste jag väl säga... Men nu ringde han, var på väg hem...

Idag skulle jag vart ledig, men då det är kaos på jobbet och varorna väller in, så hoppade jag in extra idag. Och snälla farfar passade Agnes medan jag var på jobbet.
Tur vi har farfar o farmor, tack för att ni ställer upp så mycket!

Som sagt, jag hade väl gärna jobbat lite extra på torsdag oxå, men ska ju jobba fre-mån oxå, så ngn dag ledigt måste jag ju ha.
Men har mer o mer insett att jag måste söka mig vidare, trivs inte till hundra längre som jag tidigare nämnde.
Men vad? Plugga känns ganska av lägset, för först vet jag inte vad jag vill bli, och dessutom är jag inte så sugen på att få mer csn lån. Kanske någon enstaka kurs längre fram, men vi får se.
Frågan är, ska man söka sig ngt nytt jobb bara för att komma ifrån, eller ska man stå ut? Ska man tänka på sig själv eller inte. Får man vara så egoistisk?
Vill inte sätta mina kollegor i skiten, absolut inte.. Men idag fick jag en känsla som jag fick förut när jag var nära att bli utbränd. Då tog jag tag i det, knappt innan det var för sent som tur var..
Jag började plugga istället, mådde sååå kasst, kände inte igen mig själv alls. jag är ju annars en glad, positiv och energifull människa.

Så när dessa känslor kommer smygandes igen, så ringer det en varningsklocka.
MEN, har man en fast tjänst så e man rädd om den. Sen har ju jag fått ihop ett bra schema till Agnes. Samt att vi har fixat ihop det så Johan kan va i butiken mina lediga dagar. han måste ju ha öppet samma dagar varje vecka, han kan ju inte hatta hit o dit... bara förvirrande för kunderna.

Ne funderingarna fortsätter, synd bara att man inte kan ta en paus i allt för att fundera, utan vardagen måste ju fortsätta rulla på....

Go kväll på er

1 kommentar:

  1. Hade jag varit dig hade jag nog försökt hitta något annat jobb, att inte trivas på jobbet är varken kul eller bra för hälsan. Ibland måste man tänka på sig själv, mår inte du bra mår kanske inte resten av familjen mår bra heller:-( Allt går att lösa, bara man vill. Vad du än gör, så gå på din magkänsla. Hoppas de blir bra i slutändan!:-)

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!