söndag 16 oktober 2011

Tur i oturen...

Jag vann ju inte den där auktion med vinterskorna till Agnes, och tur var väl det. För jag var in på Kupolen och Skohuset idag och kikade, och mätte lite och dom skulle vart förstora för henne ändå.
Det slutade med att jag lånade pengar och köpte ett par helt nya. Liiite onödigt men vågar inte chansa, rätt som det är tar dom slut i butik och inte säkert att man får tag i några på ex tradera.

Jaja, nu har hon ett par iaf. Vann nyss ett par höstskor för 10kr oxå åt henne. Nu letar jag fodrade gummistövlar.
Tänk vad grejor dom behöver dom små rackarna. Har beställt ett nytt fleeceset till henne igen oxå i större storlek, det känns som om har en växperiod nu... för 74 har hon inte haft sådär väldigt länge... nu börjar vi smått med 80.

Var hem till Petra idag oxå och fick lite kläder i 80. Tack o bock!
Apropå Petra... både hon och jag satt samtidigt på facebook och kikade i gruppen där folk skänker bort saker. Då var det en tjej som skänkte bort 2st soffor...
Sagt o gjort, Jag och Petra åkte dit och hämtade dom, HELT GRATIS!

Har tvättat kuddfodralen idag, ska försöka göra rent resten å på tisdag när jag e ledig.
Och fick ett meddelande av Petra sen... då hon skrev att soffan inte passade där hon hade tänkt...
Så jag fick den oxå!

Så nu ska dom fixas till lite, göras rent och sen ska jag köpa nya ben/fötter åt dom.
Sen ska vi testa om dom passar i vardagsrummet...
Jag har ju alltid velat haft 2 soffor ist för en hörnsoffa... Perfekt nu när man kan testa helt gratis...
Och skulle det bli bra så kanske vi kan sälja våran och då går vi ju med "vinst"...

Bilder kommer senare när sofforna är tillfixade...

Idag var vi hemma hos Johans föräldrar och åt tacos. Roger o Ullis m barn, samt Ullis familj från Öland var oxå där. Fullt hus med andra ord.
Iaf, Agnes e så duktig på att gå nu... hon går bättre o bättre och vi tränar varje dag. Nu står det inte på förrän hon vågar gå helt själv ... Nu går hon mellan mig och Johan. Och hyfsat stadigt när man håller i en hand..

Film på det kommer oxå senare...

Nu ligger vi båda i sängen... ska väl snart sova, jobb och dagis imorn igen...

Go kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!