måndag 31 oktober 2011

Ny jobbvecka igång!

Jaha, då var det måndag igen då...
Jobb för mig och dagis för Agnes. Men jag börjar inte förrän 13, så det e skönt o ta det lugnt på fm...
Försökte hålla Agnes vaken, men nu ligger hon bredvid mig i sängen och nästan slumrar in...
Hon behöver mycket sömn... Annars e hon så grinig...

Dum tid bara att sova.. men det är ju ingen panik till dagis egentligen... Hon e skriven från 12, men gör ju inget om man kommer lite senare..
Får se om hon kan somna en stund nu, eler om hon bara behöver vila lite...
Sen ska det lagas lite lunch.

var och storhandlade igår, så nu är frys o kyl fulla igen. Köpte lite sånt som vi annars inte brukar ha hemma... så nu ska jag hitta lite inspiration och laga nya rätter...

Läste reklamen imorse, hittade ett laxrecept som jag ska testa, och sen flygande jakob. Vi äter ju kyckling, kan ju va skoj o göra ngt annat än den gryta vi brukar göra...

Jag tar tacksamt emot recept o tips på olika enkla vardagsrätter! Fantasin är inte på topp när det gäller matlagning...

Man skulle gjort veckomatsedel... men jaja...

Ne nu har jag inte tid o sitta här. Agnes somnade precis, ska passa på och röja lite nere...

1 kommentar:

  1. Jag är oxå så trött på att laga samma gamla vanliga, så sista tiden har jag testat en del nytt. Roger sa senast igår, va du exprimentera nu för tiden, men ja gott blir det ju :-) kan iaf varmt rekommendera en kyckling rätt med lime jag gjorde i förrgår. Riktigt god, kändes så fräsch, och enkelt:-)

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!