fredag 28 oktober 2011

Livet e en fest !

Nja det kan jag väl knappast påstå just nu, med julruschen hängandes på dörren till jobbet...

Har nyss vaknat efter 2tim sömn... somnade bredvid Agnes när jag nattade henne. Honhar blitt så kinkig att få att somna själv numera... och ja det blir ju inte bättre att vi ger oss hela tiden heller. Men man orkar inte helt enkelt.
Usch kommer bli tufft det där, men har bara oss själva att skylla.
Stora kidsen har börjat vakna igen oxå på natten och kommer upp, så nu e det trångt igen..

Ne men imorn e det iaf fest, alla kids till farmor på em, och jag och Johan ska på fest med hans jobb. Ska bli kul med lite galej! Sen var det bara det där vanliga... -Vad ska jag ha på mig!?
Johan har en uppdaterad och fin garderob. men själv då... får väl ta någon gammal trasa.. får väl unna mig att färga håret imorn fm, förnya mig på annat sätt, kanske slå till på lite ögonskugga :)

Dagis hade gått bra idag! Fick dock en liten klump i magen när jag hämtade Agnes, och hon satt och blev matad med äpple... Berättade min oro, då hon tidigare satt i halsen rejält av just äpple. Den gången jag ringde 112. Fy vill aldrig uppleva igen!
Dom hade iaf fått glass på dagis, vilket lyx!

Nu sitter jag här i hallen på övervåningen... suddig syn... hoppar nog i säng igen... Trött som få!

Imorn e tanken att jag ska hinna skriva ansökan oxå till utbildningen. En på jobbet sa när jag berättade... Då får du ju mer lån... -Ja, men inget dumt lån egentligen... jag blir ju något!
Jag tror jag måste, för min egen skull. Det får inte bli som sist... När jag gick in i väggen lindrigt...
En otrolig jobbig resa att ta sig tillbaka. Men jag gjorde det!
Det är iaf inte värt det, speciellt inte nu när man har barn att tänka på som behöver mig 24/7, almost...

Har ju sökt 2 nya jobb... och blir det inget med det så e ju utbildningen ett guldläge!
Och jag har chans till något helt annat arbete i framtiden! Jag kan söka dagtidsjobb, kontorsjobb! Skulle vara nice! Även fast jag gillar mycket fart och fläkt, men man måste tänka på sig själv. Ryggen gör sig påmind ibland oxå... Man är ju inte purung längre, snart 31 bast! Huvvaligen!

Både jag och Johan har spelat på V75 och lotto till helgen, nu håller vi tummarna igen!


Ne dags att avrunda, borsta gaddarna och krypa till kojs, bredvid min sötaste Agnes....
Zzzzzzzzzzzzzzzz!

1 kommentar:

  1. Kul med personalfest, ni får ha så kul ikväll. Och hoppas du hittar något snyggt att ha på dig till slut :-)
    Hoppas de går bra med Agnes i natt då, men de kommer nog inte bli några problem, farmor och farfar är ju så duktiga och underbara med barnen :-)
    Jobbiga nätter, jo man tackar. Pågått ett helt år nu, att man orkar :-)
    Lycka till med ansökningen nu och håller tummarna att du kommer in, verka vara de du vill nu!

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!