tisdag 11 september 2012

Ähhh låta bli vaddå?

Jag kan väl inte slita mig från bloggen heller... knappt en dag... Det är faktiskt rätt skönt att skriva av sig lite ibland, även om jag kanske skulle vilja skriva mycket mer detaljerat än vad jag gör idag. Finns orsaker till att jag inte gör det.. Med respekt och hänsyn till andra människor och till mig själv.
Men, jag skulle så hemskt gärna vilja...

Livet är inte alltid en dans på rosor, det vet ni säkert själv... Det är mer som en bergodalbana... Det går upp och ner hela tiden, man snurrar runt och ibland tar det tvärstopp, banan e slut...
Det kan tolkas på olika vis.

Det här med att finna tid, för sig själv och för varandra, tid för familj och vänner... Någonstans måste man prioritera... Dygnet har bara 24tim, varav minst 7 skulle va bra om man kunde sova..
Hur gör alla andra? Hur hinner ni med? Lägger jag för mycket tid på oviktiga saker... samtidigt är jag ett litet kontrollfreak.. Vill ha ordning och reda omkring mig, men tappar lätt tråden..

Men det är svårt, känns som om jag både har ett heltidsjobb och pluggar på heltid.. Snart säger jag upp mig från jobbet!  Man hinner liksom inte med att ta hand om sig själv.. Och annat blir oxå lidande.

Mycket tankar som far omkring nu. Så mycket som man vill göra, men det finns många hinder på vägen, och den är väldigt krokig emellanåt, vägen alltså..
Så vad säger ni? Är erat liv en dans på rosor? Man kan ju tro det iaf... alla verkar så jävla lyckliga hela tiden, och har mer än 24tim per dygn i sina liv. Hur f-n får ni det att gå ihop?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!