måndag 3 september 2012

En fundering, hur skulle ni gjort?

Kom ju på en sak till som jag funderat på idag. Nu på kvällen var jag ute m Agnes och rensade ena häcken på brännässlor... Jag verkligen avskyr vår häck runt gården och skulle jag va gjord av pengar skulle den rykt för längesen!

Men nu e jag inte gjord av pengar så man lär tänka vad som blir bäst... Antingen bara ha den kvar som den är och bara putsa till den lite... Ful som stryk men men... Eller så tänkte jag om man ska klippa ner den på halva höjden men det kommer och se förskräckligt ut. Pengar till att ta bort hela, rubb och stubb och sätta en ny finns tyvärr inte i dagsläget, även om det är de jag helst vill. Eller ska man ta bort allt och ha staket?
Fast dyrt det med...

I höstas var det ett par hus längre ner på vår gata som har lika häck som oss... Dom klippte ner sin häck helt, men lätt små stubbar vara kvar , och nu håller fina friska grenar på att växa upp, det tar ju lite tid.. Men är nog det billigaste alternativet, dock massa jobb såklart men frågan är om det är värt det?

Vi blir ju utan ett bra insynsskydd i flera år samt att Agnes lättare kan ta sug utanför gården... Så ngt staket skulle ju behövas... Sitter ett fult fårstängsel inväxt i häcken nu, kanske kan va kvar som staket så länge...

Vad skulle ni gjort ? Ni som vet hyr det ser ut...
Den är väldigt svårskött i dagsläget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!