tisdag 18 september 2012

Måste finna tid!

Till att pyssla!

Då min ekonomi inte tillåter att köpa inredningsdetaljer så får jag försöka göra dem själv till ett mycket lägre pris än i handeln... Mitt blivande, kommande, önskade projekt är att gjuta bokstäver i betong.
Min vän Maria har några fina bokstäver i betong hemma om jag inte minns fel, så snyggt!

Sökt på internet och letat efter färdiga gjutformar, men hittar inget som faller mig i smaken och så är det dyrt! Sen hittade jag en blogg där en tjej gjort sina formar själv... Först så kan man köpa formar på Panduro... deras tjocka pappbokstäver som är ihåliga kan man använda, dock kostar bokstäverna 50:- styck, vilket blir väldigt dyrt i längden, samt att dem håller säkerligen bara för en eller två gjutningar skulle jag gissa eftersom det är papp... Om några lyckas med fler gånger så säg till :)

Jo, iaf den här tjejen letade upp det typsnitt hon tyckte om (jag har redan hittat mitt ) sen skriv hon ut det och skar ut dessabokstäver i cellplast (frigolit). Blandade iordning betongen, hällde i och så fick det bränna klart... Vips så hade hon fina bokstäver... Nu tror ju jag att det är klurigare än vad det låter..
Men kan va värt ett försök då frigolit inte är så dyrt...



Bilderna är lånade




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!