måndag 24 september 2012

Bara blev o tänka...

På en sak... För ca 10år sedan arbetade jag på Ulfshyttans herrgård, som ligger mellan Borlänge och Smedjebacken, uti skogen... En stor jättefin herrgård. När jag arbetade dör var det hotell, konferens och restaurang regi. Det var mysigt att jobba där, lite finare à la carte restaurang... Jag bara tänkte på herrgården nu när mitt intresse för det mediala har växt. Jag skulle vilja ta med tjejen som var här dit för att känna av..

Jag märkte inte så mkt, men ibland hade man lite såna där olustiga känslor. Speciellt om man var själv vid öppning eller stängning .

På min tid var det ett yngre par som ägde och drev herrgården. När jag slutat så hörde jag att dem gått isär och att tjejen drev det vidare.

Några år senare såldes herrgården till ett nytt par. Jag fick intrycket av att varken intresse , kunskap och motivation fanns hos de nya ägarna att driva det vidare då efter att ha skärt ner på verksamheten så stängde dem till slut och gjorde om till sin privata bostad .

Jag är såklart nyfiken på vad dem gjort om, men samtidigt är det med lite sorg i hjärtat jag tycker att det är synd att inga fler får uppleva herrgårdens atmosfär.

Jag har många trevliga minnen därifrån :) kommer ihåg att jag va lite småförtjust i en av kockarna :)

Ne nu ska jag sova

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!