söndag 23 september 2012

Uruselt

Har vi nog sovit allihopa inatt, då lilla fröken gnällde i stort sett hela tiden kändes det som, även när hon fick ligga i våran säng... Det slutade med att jag fick gå upp och göra en flaska välling, då somnade hon om..
Lillskruttan, älskar av hela mitt hjärta! Hon är det BÄSTA som har hänt mig utan tvekan :)

Nu sitter vi åter i soffan och kikar på Pippi Långstrump, denna gång blev det Pippi går på tivoli...
Det är ju Borlänge marknad idag, så jag fundera på att gå ner på den med Agnes en stund, någon som vill följa med? Johan ska försöka snickra klart trappan... sen e det "bara" taket kvar :)
Vi har sparat några gamla spottar som satt på den gamla altanen, dem e tanken att dem ska sitta i innertaket på nya entrén sen... Vill ha det klart nu!
Vi satt nyss och prata om vår gamla träsoffa som oxå stått tidigare på altanen... Om den skulle få plats på entrén, men tveksamt då den är såå lång. Men jag skulle ju däremot gärna vilja ha någon soffa eller bänk.

Idag ska jag oxå försöka fota alla stora saker i garaget och lägga ut annons, måste bli avmed det nu, det tar bara upp massa plats just nu och vi vill gärna få in bilen i garaget till vintern :) Mer då? Ja som vanligt behövs det både städas, tvättas och storhandlas idag... Funderar på att åka o handla snart, ska bara ta en uppiggande dusch! Har halsont.. ska köpa ingefära se om det kan hjälpa... Brukar ha i te, det lenar i halsen.

Vad ska ni göra idag? Vad ska ni göra hela veckan? Jag kommer att ha Agnes hemma hela veckan då jag inte vill riskera att hon gör sig mer illa.. Om det är någon som vill ses, så e jag öppen för förslag!

Sen undrar jag bara.. hur kan man få en finnjävel på axeln??? Den gör satans ont oxå!


Snyggingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!