söndag 23 september 2012

Vart ska jag..?

Få plats med alla grönsaker?
Vi har ju bara 1/2 kyl o 1/2 frys i vårt kök, blir lite problematiskt ibland när man storhandlar.. Speciellt när dem har extrapris på rotsaker... Då vi bara har två mindre grönsakslådor längs ner i kylen..
Idag stod jag och tänkte för mig själv medan jag packar upp alla varor... Jag skulle vilja ha en fullstor kyl!
Vi har ju vårt lilla pannrum i köket vägg i vägg med kyl/frysen... där inne har vi en till 1/2frys för att allt ska få plats. Nu skulle jag kunna tänka mig en fullstor av varje, kylen i köket och frysen i pannrummet.
Ajja, får väl bli när vi vinner på lotto eller ngt, när vi nu får fingrarna ur och spelar..

Mina hjärtan sover fortfarande här hemma... funderar på att gå upp och väcka dem snart.. annars blir det svårt att somna ikväll..

Dagen till ära har jag köpt hem färsk lax, det var sååå längesen vi åt det! Till det blir det rotsaker i ugn och sweetchili/cremefraiche sås, mums!!
Vad ska ni äta ikväll??

1 kommentar:

  1. Åh nu när vi flytta fick vi en stor kyl och en stor frys, så underbart :)
    Man får plats och det ser nästan alltid tomt ut nu istället, haha

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!