onsdag 7 september 2011

Åhhh en tös har kommit till världen!

Stort grattis till mina kära vänner som inatt fick en så himla söt liten flicka. Ska bli så otroligt roligt att komma och hälsa på och se och snusa på det lilla underverket! Nu måste en resa bokas in..

För övrigt gick dagis riktigt bra igår för min lilla tös. Klart hon vart ledsen när jag lämnade henne, och lunch det ville hon inte ha.. Men hon sov i nästan 2tim och petade i sig lite banan o fil efter hon vaknat..
Jaja, det släpper väl deet oxå snart hoppas jag. Hon var iaf riktigt nöjd o glad när jag kom och hämtade henne igår. Så skönt för mammahjärtat att veta att hon inte är ledsen hela tiden längre..

Idag skulle hon ha kommit till dagis vid 10.30 tiden, men hon ville inte somna om imorse, så då tänkte jag försöka hålla henne vaken så hon kunde äta lunch på dagis... Men icke, vid 10 blev det extremt kli-igt i ögonen och gnälligt, la henne i vagnen och Zzzzzzz så sov hon...
Ringde dagis o vi bestämde att jag skulle komma senare, så får hon äta hemma idag... vi testar igen på fredag.. Vet inte hur jag ska göra med hennes tupplur på fm... hon vaknar ju oftast runt 7, och då har hon sovit i 10-12 tim... Så det känns ju lite dumt att lägga henne igen, men efter några timmar så blir hon ju trött igen... oftast då innan 11 när det är dags för lunchen på dagis.. Och jag tänker ju inte lämna henne sovandes.. somna på ett ställe och vakna på ett annat, och utan MAMMA! Ne så gör man inte..

Hon får helt enkelt äta hemma om hon inte kan hålla sig vaken tills 10.30 när hon egentligen ska börja..
Jag börjar ju inte förrän 13, men vi har sagt att det e ju bra om hon kan komma in i rutin och börja äta där  ordentligt först... Jag har ju henne gärna hemma o lämnar vid 12.30 innan jag ska jobba och Johan hämtar vid 16.15, så blir det inga långa dagar alls.. Oftast vill ju hon sova på em oxå.. så då får hon väl kanske slumra en stund på dagis då..

Så dumt om hon får sova för sent på em... då blir det som igår.. La henne vid 20... brukar egentligen lägga henne vid 19, men hon var för pigg.. Så ja, hon somna nog inte förrän 21, och knölade på natten...
Jaja, blir väl bara bättre med tiden..

Lillsnorpan har ju börjat ställa sig upp i sängen nu när man lagt henne... står hon och skakar galler, grinar o vill upp... Vet inte hur många gånger jag o Johan sprang upp till henne igår.. Till slut somna hon iaf..

Jaha ni kära läsare, härmed meddelar jag att min mammaledighet är slut! Känns overkligt! Idag ska jag börja jobba igen... om 2 och en halv timme e det dags... Känns sådär.. hade nog gärna gått hemma ett litet tag till, men samtidigt ska det blir skönt att tjäna lite pengar igen...
Kanske kunna börja lägga undan och spara lite inför allt som ska göras med huset...


Men ska väl inte hoppas för mycket, kommer säkert bli en del vabbande i höst och vinter när alla baciller  hittat till dagis... Hoppas att alla föräldrar ha sunt förnuft och håller barnen hemma en dag extra så dom blir riktigt friska innan dom kommer tillbaka till dagis...

Agnes är liiite snorig nu, men än så länge är det bara genomskinlig rinnsnuva och då tycker jag det är ok att lämna ändå... men blir det värre eller om det blir gult snor, då bör hon va hemma...
Kanske om jag har tur kan jag kanske låta henne va hos mina föräldrar någon gång, så slipper jag vabba så mycket... vi får se hur hösten artar sig..

Ne om man kanske skulle se över i frysen vad som finns och börja laga lite lunch till mig och Agnes...

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Då får vi säga välkommen till världen till den lilla tösen:-)

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!