onsdag 7 september 2011

So happy!

Jag är så glad att det äntligen går bra på dagis, det är en stor lättnad för mig och mitt hjärta.
Klart jag fortfarande får lite dåligt samvete när jag lämnar henne och hon blir ledsen... vilken hemska mamma som lämnar sitt barn... men huvva... man måste jobba och få lite kosing.
Jag älskar min söta lilla Agnes mer än stjärnstopp! Det kan ingen ändra på! Och så älskar Johan, även fast e bra knasig ibland ;)



Idag var som sagt första riktiga jobbpasset efter mammaledigheten, helt sjukt att tiden går så fort! Var väl inte sådär dunderkul o va tillbaka, men skönt med lite omväxling iaf.
Skulle vilja ha något annat jobb, eller starta eget. Men just nu kan det inte bli så mycket bättre för Agnes skull och hennes dagisvistelse... Så jag får glatt stå ut ett tag till. Hon får bli lite äldre först innan jag ger mig på något nytt. Jag har ju varit på Dollar i 6år!
Ok, jag har vart mammaledig i 1½år, pluggat i 1år... Men ändå!

Blev väl mest irriterad och förbannad idag... Ni som arbetar inom handeln förstår mig säkert!
Jag FATTAR INTE! Hur kunderna tänker... när man först plockar på sig massa varor... sen lite här o var i butiken så ångrar man sig och trycker in sakerna i hyllor, pallar etc...
FATTA vilket slöseri med vår arbetstid, att vi ska behöva gå runt och plocka och städa efter kunder för att dom inte kan lägga tillbaka sakerna där dom tog det, om dom nu ångrar sig.

FATTA vad fin vår butik skulle kunna vara om alla kunder skötte sig... så vi fick lägga vår kraft och tid på att fylla butiken så ni kunde har mer att välja på.

Sen såna som öppnar förpackningar, trots att det finns visningsexemplar att se och känna på... Ne jag fattar verkligen inte!
Jag har väl blivit lite arbetsskadad oxå... När man går och handlar i andra butiker och ser saker som ligger fel... kan jag rätt till eller vika ihop....

Men det är väl så i en lågprisbutik... där får man riva o slita...
Men på finare, dyrare butiker... ne där gör man minsann inte så... Konstigt det där..
Vill man inte som kund komma in i en fräsch och städad butik?
Och dom som provsmakar lösgodiset??? Hallå, fattar dom ens att det är snatteri?
Gahhhhh!


Nog om det blir bara så arg... Tycker om att arbeta med människor och inom handeln, för det händer alltid något! Men ja...
Drömmer fortfarande om min egna butik... om jag ändå vågade satsa... jag tror ju självklart på min egen idé!


Har blivit smått beroende av Johans iphone oxå... måste snart ha mig en egen... Ett typ alfapetspel som han har där man spelar online mot andra, superkul!

Imorn är vi lediga, jag och Agnes, klurar på vad vi ska hitta på... Tänkte hälsa på mina föräldrar, men mamma hade vart dålig, så jag vet inte om vi vågar oss dit.. Får se...

Ne , nu ska jag surfa vidare sen försöka sova... har blivit lite dåligt med det den senaste tiden...

Go natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!