måndag 19 september 2011

Borlänge Marknad

Ja det va den jag skulle skriva om igår.. tror jag eller så var det något annat...
Men åkte ner dit en snabb sväng med tjejerna... Blev inge åka av, dom köpte godis för hela slanten istället...

Borlänge marknad är riktigt kass tycker jag... dags för en förändring eller lägg ner skiten rent ut sagt...
Först marknadsfolket är ju väldigt knepiga... både de som arbetar inom tivoliområdet och de som säljer..
Noll servicekänsla! Och dyrt! Men visst jag förstår... det kostar ju skjortan att stå där i 3dgr..
Pratade lite med en tjej som sålde godis... det var 8  likadana stånd som hennes, skoj, ne inte ett dugg. Där måste ju dom som anordnar se till att det inte blir för många godissäljare, eller åtminstone inte så många som har exakt likadant sortiment.

Lite nysvenskar som säljer kläder, kepsar o smycken. Någon leksakssäljare, lite munkar, slush, korv och langos.
10kr varor... och sen ja, så mkt mer var det inte.

Jag gillar bättre Rättviks marknad, tycker om när det är mer hantverk och sådant som folk tillverkar själva. Då känns det bättre att lägga någon extra krona för att stödja dom istället i deras intresse.
Igår var det utbudet i stort sett obefintligt... Någon starkars kille som täljde trägubbar...
Jag saknade ett stort strumpstånd.... det brukar ju alltid sälja bra, folk behöver strumpor!

Ne bojkottar nog Borlänge marknad i fortsättningen om det inte blir bättre...
Förstår om barn tycker det är skoj med karuseller och godis... men en marknad är väl inte riktad till bara barn eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!