söndag 11 september 2011

Big NO NO!

Förstår inte poängen längre med alkohol :) Visst att man har liiite roligare och vågar släppa loss lite mer. Men det e liksom inte värt det... Dagen efter alltså... Och ändå blev det bara 2glas vin och 3 cider... Men det är väl bara börja inse att man börjar bli gammal och orkar inte med längre som man gjorde förr..

Hej o hå så man festa förr i tiden... Speciellt när man arbeta inom krogbranschen oxå. Jaja, nu e man småbarnsförälder och då har man inte lika mycket ork över till annat.

Fick skjuts hem av snällaste Stefan inatt iaf. och vi konstatera båda två att hemmafester är att föredra nu på äldre dar :)

Agnes e fortfarande hostig nattetid, dagtid ok... Får se hur hon mår efter denna natt... Själv känne rjag hur en dunderfökylning kommer krypandes... Känns i bihålorna... Har varken tid eller lust o bli sjuk nu... Får försöka kurera mig lite... Tips mottages tacksamt!

Nu ikväll efter jobbet var vi upp och hälsade på Linda och Daniel och deras två buskillar i deras nya hus... eller ja, nya o nya... Dom har ju bott där ett tag.
Vi konstatera att vi säkert inte sett på minst 1½år... Och dags och försöka ses ngn gång då o då..

Linda jobbar som dagmamma så vi pratade en del om det...
Men nu har vi ju kommit så långt på dagis att jag fortsätter nog där... Med Lillsnorpan.
På onsdag är det föräldramöte igen, har ingen aning om vad dom ska ta upp... men har mina misstankar.
Vet inte om det bara är jag som "klagat" lite... har dock inte fått svar från kommunen, vilket jag tycker är dåligt! Men jag hoppas att fröknarna har protesterat lite och kanske om dom ska göra lite omplaceringar på dagis... jag vet inte... men tror det skulle vara bra kanske?

LOPPISFUNDERINGAR!

Ja det har jag just nu... Ville ha plats på en loppis i Vika, en renodlad, mamma/barnloppis. men icke, det var redan fullt.. Men står som första reserv.
Idag ringde även Johans kusin mig för ocg fråga om jag skulle anordna någon mer loppis... men just nu vet jag inte om jag har någon ork... Har inte sådär supermycket att sälja egentligen... men visst kan man skrapa ihop både det ena o det andra om man vill...

Så frågan e om man ska anordna igen... men skulle vara skoj att hyra ngn annan lokal då i så fall... men äsch... får se.. Skulle velat haft en renodlad mamma/barn loppis i så fall..

Ne, en varm dusch och sen krypa till kojs kanske?

1 kommentar:

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!