torsdag 15 september 2011

Tradera VS Loppis

Ja tradera suger ibland... Det är ju mer en chansning, och idag har jag i stort sett skänkt bort lite kläder.. Tråkigt men sant.
Men vad ska man göra? Man lär ju testa.
Satt först och tänkte att jag skulle bojkotta Tradera och bara köra loppis... Då får man ju iaf bestämma pris själv.. nästan iaf :)
Skulle gärna vart med på någon mer loppis, gärna nu i helgen... Men vette tusan..

Egentligen skulle jag ju med till Sundborn och kika på fotbollscup, men om Agnes fortfarande är febrig imorn så vill inte jag vara utomhus med henne en hel dag...
Vet att det är loppis i Ludvika, i Hammarbacken, om det finns lediga bord var en annan fråga..
Om Agnes inte är alltför klen kanske hon kan va hos mormor o morfar...
Men äsch... får nog bli o stanna hemma trots allt iaf..

Har sett en del som kör Bloppis oxå. Dom lägger ut lite grejor på sina bloggar till försäljning, om det gett resultat vet jag inte..
Många som lägger ut saker på olika säljsidor på facebook oxå som någon har skapat.
Men oftast e det så många som säljer så man hinner ju knappt med att se vad det är..

Och Blocket, ne det tycker jag bara e värt om man har några större grejor eller möbler att sälja..
Fast blocket når ut till många... Även så Tradera, men som fortfarande är en vild chansning.

Ne tacka vet jag loppis... är lite mer jobb, packa i o ur, o i o ur igen, och en del flängande.
Jag hade ju själv tänkt ordna en till loppis, men orken o tiden finns inte just nu.
Johans kusiner ska ev ordna istället, vilket verkar kanon, då ska jag försöka vara med och sälja lite krafs...

Lilltösen har redan lagt sig för ett tag sen, fortfarande hög feber o hängig, men den värsta hostan har lagt sig iaf, skönt det! Vi blir hemma imorn me, vill ha  henne frisk nu! Blir tuff och gå tillbaka till dagis när man vart hemma så länge.. Hoppas hon e frisk till måndag... blir en lång dag då... Om jag inte kan byta med någon.. Vi får se..

Som det känns nu skulle jag kunna byta till mig bara kvällar för att hon ska få korta dagar, men tråkigt att komma hem sent 3dgr/v oxå... Och så förlorar jag ju timmar på det... eftersom det är kortare pass...

Ne nu ska jag ta min efterlängtade dusch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!