onsdag 28 september 2011

Varför...

Gnäller kunderna så att vi har börjat ta framjulsaker? när dom sen ändå inte kan låta bli att gå runt och kolla och till och med köpa något bland vårt julsortiment.
-Åh herregud tar ni redan fram julen?
- Nä det här var väl i tidigaste laget?!
-Nu e det jul igen o nu e det jul igen
- Åh fy fan, jul redan...

Ja det är några av de kommentarer man få höra dagarna i ända när man jobbar... Man står det som en annan idiot, ler o är glad ändå..
-Ja nu är det jul igen, det ska börjas i tid, eller ngt annat vistigt får man dra till med.
Men ibland bara ignorerar man vad kunderna säger, orkar inte!

Nog med jobb! Jäkligt skönt att vara ledig tis o tor varje vecka är det iaf. Man hinner jobba och va hemma och mysa med sin älskade unge! Hon är så go min lilla Agnes! Söt som socker!
Det hade gått bra på dagis idag. På fredag blir det en aning tuffare, då ska hon gå 7.45-16.15.
Känns inte direkt superroligt att lämna henne så länge, men vad gör man när man ska jobba då?
Jag tror det går bra, det är mest precis vid lämning som hon är ledsen, sen går det över..

På fredag ska jag både lämna o hämta henne, så det ska bli intressant o få hämta henne o höra hur dagen har gått. Två av fröknarna är sjuka så det är ju vikarier där.. En ordinarie är ju där iaf... men dom är ju iaf i samma lokaler, det måste ju vara en trygghet oxå.
Om man tänker på dagmammor... när dom är sjuka så måste ju barnen till andra dagmammor, då blir det ju både en ny vuxen och på ett nytt ställe...

ne nu ska jag glutta på tvn, sen sova... Imorn är en ledig dag med min ängel, ska bli mysigt!

1 kommentar:

  1. Jag som älskar allt som hör julen till, tycker t o m att de är alldeles för tidigt att börja ta fram julen. I november är det ok:-) Förstår att ni som jobbar som du, plockar upp och säljer grejer tröttnar då ni ser dessa saker dagarna långa och hör dessa kommentarer:-) Hoppas ni får en mysigt ledig dag imorgon du och Agnes. Hoppas ni kommer hit och kika på kläderna, vore trevligt!

    SvaraRadera

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!