fredag 2 september 2011

Magsjuka var det här!

Johan och jag var vakna länge som vanligt.. Vi försökte somna runt midnatt då vi piggna till av ett gallskrik nerifrån...
Magsjukan hade kommit på besök... Fy usch o blä...
Men jag är inte lika kräsen längre som jag var förut... Visst blir jag nojjig, får ont i magen o mår illa...
Men kör m handsprit och undviker närkontakt...
Som tur är så är det på bättringsvägen... Jag försöker undvika att Agnes är för nära oxå... jag vill verkligen inte att hon ska få magsjuka, hon som e så liten...

Vi stannade hemma allihopa idag från jobb, skola och dagis. Dumt att riskera att skicka smittan vidare om någon utav oss andra skulle fått den... Vilket jag inte hoppas... Det värsta jag vet är att kräkas!



Vi försöker med nya tag på måndag igen med dagis och skola...
Ska iaf va hemma 2dgr till m Agnes eller ja alltså följa med till dagis... Sen så tutar vi och kör...
Tänkte då jobba på onsdagen om det går som planerat... och tänkte fråga farmor om hon kunde va lite standby ifall det går åt skogen på dagis...

Nu i helgen var tanken att åka ut i stugan, men nu blir det inget med det, när det finns sjukdom i huset..
Om vi håller oss friska så blir det troligen trädgårdsarbete, häcken måste bli klar, gräset ska klippas...
Och dom där JÄVLA plommon och äppelträden skulle jag vilja såga ner! Fy fan vad dom släpper frukt!
Men samtidigt är det kul att ha kvar. Inte för att vi äter så mkt, men vill ju inte ha en tom tomt.

Ne kurrar lite i min mage... käka någon macka kanske... Agnes sover middag igen... skönt, behöver hon!

Hörs senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!