lördag 28 april 2012

Fick sån panik...

Först vaknade vi imorse av en magsjuk tjej som kräktes... Inge skoj klockan 5 på morgonen, men hellre det är på natten.. Stora systern kärktes flera gånger på fm, men efter lunch verkade det lugnt igen... Nu bara hoppas att vi andra klarar oss undan baskeluskerna...

Jag for iväg o jobbade iaf, gick bra, men helt värdelöst när 2 av 4 kassor fungerar och köerna växer, men vad gör man, ler o ser glad ut, mer kan man inte göra. Ska jobba 3 dgr till nu om man håller sig frisk vill säga.

Jo det jag fick panik över idag var... jag är ganska pratglad i i kassan och tjålar lite m kunderna och späder på trevligheten...Men tjii fick jag, men envisa hosta satte fart och jag fick en hostattack, PANIK! Hostade så jag nästan kräktes... fick plinga på min kollega som bytta av mig snabbt så jag fick springa iväg och hosta av mig det värsta, dricka vatten och lugna ner mer.. Blir sådär när jag babblar mycket :)

Pinsamt och jobbigt när man sitter i kassan att ha sån hemsk rethosta..

Nu har jag precis lagt minsta tösen, vi har haft lite fredagsmys m chipd o godis... och  ja tyvärr får hon redan käka lite sånt... det är extremt svårt att hålla sån borta från henne när hon har två systrar som sitter och trycker i sig... Oftast får hon lite snacks, men idag även lite choklad. Får dåligt samvete, hon är ju inte så stor, men samtidigt så kan jag ju inte låta stora brudarna vänta på att få äta sitt godis innan hon har lagt sig. Så vad gör man... ja... tyck att jag e hemsk, men va faaan! usch, inte stolt över mig själv heller... hade inte alls denna syn på godsaker till mindre barn. Det var inte min tanke alls..

Men men, nu är du ju nästan bara på lördagar varannan vecka, så jag tycker inte att dte är så himla farligt ändå..

Ne nu låter det som om hon har somnat, ska väl passa på och smita ner och chilla i soffan jag me.. Har tyvärr smakat några godisar jag me ikväll.. men känner faktiskt inte nå större sug efter att vräka i mig som förr, har ju vart rätt duktig och låtit bli godis i över en vecka nu...
Glass, lite snask och ngt fikabröd har det blivit, man kan ju inte dra ner på allt sött helt o hållet på en gång, lite i taget :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!