torsdag 12 april 2012

Måste finna motivationen.... vart ska jag leta?

Alltså det här med att komma igång med bättre kosthållning och mer motion är inte så jäkla lätt om man inte har tillräcklig motivation. Så nu e frågan vart jag hittar den. Det konstiga är att när jag väl kommer iväg på träning eller som ikväll en promenad runt älven med Sofia, så känns det bra och man blir taggad... Men det försvinner lika fort som jag kommer innanför dörren och sätter mig i soffan.

Funderingarna kring den här sjukhusdieten snurrar igen... Skulle jag klara en vecka med en jäkla soppa?
Kan det va värt att testa? jag vet att många säger att man går upp lika snabbt igen när dietveckan är över, men man kanske får en kick, och samtidigt blir av med sitt sockerberoende...

Får se hur jag känner på söndag, om jag handlar hem ingredienserna eller inte... kan ingen annan oxå haka på och köra från o med måndag, ska se om jag kan dra med mig Johan oxå...lättare när man är två.

Nu ikväll efter promenaden så fixade jag klart Loppis skyltarna! Titta vad tjusiga!


Imorn ska dom placeras ut, bäst är ju såklart i vägkorsningar och rondeller, jag har mina favvoställen :)

Nu ska jag glo på tv, resten av familjen sover redan...
Go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!