torsdag 19 april 2012

Fy fan vad jag e bra!

Jag måste bara få skryta lite! Jag är imponerad av mig själv och väldigt stolt!
Ikväll vid 19.30 bestämde jag mig för att ta en vända runt älven. Tänkte för mig själv...-jag joggar så långt jag orkar, så går jag resten. Första biten går alltid bra, man känner sig pigg o hurtig. Sen kommer oftast en tung sträck, benen känns väldigt tunga och tempot saktas ner... Det brukar vara i detta läge jag saktar ner till gångfart och kommer inte igång igen.
Men IDAG! Jag orkade jogga HELA vägen runt älven!!!!
Sträckan jag valde var exakt 5km lång och den klarade jag av på 35min, måttligt stolt!



När Johan var igång sist så sprang han samma sträcka på 24min...dit vet jag inte om jag når, men jag ska klart försöka förbättra mitt resultat.
Vi får se om jag kommer iväg på Friskis nå mer... Skulle va styrketräningen i så fall... men vi får se.. Tur jag bara köpte ett terminskort iaf :

Nu är jag ännu mer taggad att få upp flåset mer så jag ska minsann va med i blodomloppet! Bara jag inte jobbar kväll som sagt var..
Och vet ni nå mer! Jag har inte stoppat i mig en enda godsak idag! Fast det har vart nära flera gånger när suget varit stort! Nu har jag precis knaprat en morot, det får stilla min abstinens för kvällen, kanske jag får ta en till...Måste få bort mitt sötsaksberoende!

Igår var jag till Johans bror o gratta honom för han fyllde år. Och det blev alldeles för mkt fika och jag blir sååå sugen när jag tänker på det oxå, så nu slutar jag skriva om det!

Ska ta mig en till morot och hoppa i säng, om vi nu inte ska se ett avsnitt Alcatraz först...

1 kommentar:

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!