tisdag 10 april 2012

Men kom igen nu då!

Ja som sagt, jag har ju inte direkt kommit igång med min utmaning och tiden tickar på... 2dgr utan någon nytta gjord, fy på mig!
Skulle iaf vart iväg på något jympapass så jag får lite motion iaf. Hade faktiskt tanken imorse att ta en joggingtur, men det regnade så mkt, dålig ursäkt jag vet... men den dög just då :)

Har precis fått alla kidsen i säng, sitter o väntar på karln ska fixa färdigt med lite pappersarbete... sen ska vi nog se ett avsnitt av Alcatraz innan sängen ropar.

Fick en del skolarbete gjort idag oxå, iaf i programhanteringen. Engelskan får jag spunk på!

Såhär står det i min uppgift...
Assignment 5 Business Communication


First choose the parts in unit 7 Cultures that interest you most and do the exercises. Do the listening exercise CD 2.3 on page 73, thereafter research about business practice in an English speaking country of your choice, and also take in account how women’s conditions in the workplace have improved. Write a document approximately 500 words. Remember to please add your sources.

Övningarna har jag gjort, men att ta reda på hur det går till i företagsvärlden i ett annat land vart finner man sån info? Jag har väl för enkelhetens skull valt UK, där syrran bor. Så jag ska intervjua henne och hennes man, så kanske jag kan få lite info därifrån iaf... Sen är det bara o knåpa ihop 500 ord. jag hade problem att få ihop 300 ord förra gången, så detta kan ju bli intressant. 

Har ni några ideér eller fakta om UK och vad min uppgift innebär, tveka inte o kasta in en kommentar..

Go kväll mitt herrskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!