måndag 9 april 2012

Today is The Day!

Japp idag gäller det, idag och 4 veckor framåt. Jag har tjuvstartat lite i helgen... Jag har under helgen arbetat och motstått alla frestelser på jobbet. INTE en enda sötsak av något slag har jag stoppat i min mun på arbetstid iaf... :) Det är min största last tyvärr, kroppen skriker efter socker, och jag har fallit för frestelsen här hemma tyvärr. Men har ialla fall inte vräkt i mig, utan mest "smakat" vill jag kalla det för. Jaja, idag är det nya tag. Och jag ser inte att godsakerna är det viktigaste att försöka motstå, utan att komma igång med träningen. Även om det skulle underlätta viktnedgången att inte äta sött.


Igår fick Agnes va hos sina farföräldrar en stund på kvällen, jag och Johan tog en joggingtur runt älven! Dock gick vi en stor del av vägen då jag fick håll. Nu såhär på morgonen... när man får sova för en gångs skull, ja då går det inte, kan ju bero på att det oftast (alltid) är jag som kliver upp när fröken börjar knöla, gör välling, byter blöja.. och ja, sen ska man kunna somna om då? ne tydligen inte..
Iaf sitter och funderar på om jag ska va så hurtig att jag försöker mig ut nu på morgonen oxå en sväng, vi får se... ska känna efter lite mer först, glömde stretcha igår...

Hittade en perfekt bild som jag lånade från internet...
men ska väl skriva lite till först... :)

Under helgen har det inte hänt så mycket då jag jobbat 3 dagar. Blir fint i min studentkassa nästa månad. Ska från o med denna påskhelg jobba varannan helg fram till midsommar, sen tar jag ledigt resten av sommarn!
Det har inte blivit som jag tänkt mig. Hade tänkt hunnit träffa både syrran o vännerna från GBG. Men syrran fick iaf träffa sin systerdotter, Johan tog med sig alla 3 kidsen till stugan medan jag jobbade i lördags och hälsade på. Och tur för honom o barnen var väl det, då moster Mia köpt lite presenter till dom.
Johan blev nog gladast :)

Några öl fick han i påskpresent, vilken lyxlirare!

Hann tyvärr inte träffa dom trevliga Göteborgarna heller, då deras lilla tjej blev sjuk, hoppas hon kryar på sig fort! Lillskruttan!

Idag har vi lite planer faktiskt. Först ska Johan till några bekanta och hjälpa dom med deras dator, sen ska jag och Johan och Agnes ner till butiken och städa ur lite... försöka rensa på lite tillbehör som jag ska kränga på loppisen, sånt som hängt där länge och bara tar plats.
Sen ska det väl helst fixas lite till där nere, men det hinner vi nog inte idag. Johan har ingått ett samarbete med

Så nu har han en kille i butiken varje dag som lagar Iphone telefoner.

Vi har ju nu haft öppet i butiken i.. ja vad kan det va 4-5år nu tror jag.
I början så hjälpte jag till och jobbade där oxå, men var sen tvungen att gå tillbaka till mitt ord. arbete.

Här kan ni besöka Johans hemsida



Ne nu e frågan den, ska jag ta mig ut, kan jag smyga upp i sovrummet o hämta min utstyrsel utan att väcka de andra två sömntutorna... nja måste suga lite till på den karamellen...
Surfar vidare så länge.
Ha en bra dag allihopa!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!