söndag 29 april 2012

Nu åkte den på...

Ja, solen sken och det var varmt idag! Synd att man jobbade så man inte fick njuta av den... Men jag tackar ju inte nej till lite klirr i kassan som sagt, det behövs mer än nånsin!
Jag har funderat och kommit underfund med att jag kommer inte kunna/hinna njuta av solen förrän v26. Skola och jobb varvat fram tills dess.

Jag e blek som en fiskmås.. Nytt talesätt ;)
Och sola solarium känns inte så jäkla hälsosamt... samt att det kostar skjortan, då jag lär sola många gånger  innan det syns...

Så ja nu åkte den på BUS krämen, billigare en solarium iaf.. Min kollega hade sån fin brun ton idag så då fick jag för mig att nu ska jag oxå... man blir så himla mycket piggare, gladare och trivs mer med mig själv när man får ett fräschare utseende... Så åkte idag på maxi och handlade mat, då dök den ner i kassen :)


Så nu hoppas jag att ett par dagars användande ska pigga upp mig både på utsidan och insidan..
Sen har jag ett projekt till när det gäller mig själv, ja förutom min hälsa då :)
Jag måste gå till frissan!

Jag har som sagt var inte varit till frissan sen..... Ja typ förra sommaren, helt sjukt! Det märks enormt på längden oxå, när jag kikar på kort från förra året vid den tiden! Om mindre än en månad nu e det dags för vår tjejhelg i Uppsala, ska bli så jäkla skoj!
Så jag ska vid nästa BB ta mig till frissan. Tyvärr dock kommer jag inte kunna gå till min favvo, jag har inte råd helt enkelt, och vill inte prioritera så mycket pengar på att klippa mig när det går att komma undan mycket billigare.
Har testat den lokala frissan nere i vårt centrum, inte nöjd... Tänkte faktiskt testa på Style education nere på stan. En elevklippning kostar inte många kronor där. En riktigt frisör är inte heller så dyr där..
Så det måste jag unna mig innan Uppsala! Dock får det bli en hemfärgning, har just nu färg på jobbet för 30-40kr, lagom :) vanliga märken oxå dessutom.

Så vad tycker ni nu då? Hur ska jag göra med håret? Bombarderar Johan ofta med denna fråga... speciellt då jag ledsnat på detta halvlånga... jag var ju så nöjd med mn Bobfrissa, eller vad det nu hette... 


Trivdes enormt i denna, dock var den tvungen att underhållas då luggen snabbt växte ut. Färgen gilla jag me, men det har jag inte råd med nu... Gillar mitt bruna oxå, men börjar tröttna lite.. Får se hur jag gör...

Ibland vill jag spara ut till långt igen oxå...


Förslag?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!