torsdag 23 augusti 2012

Aftonbladet - Breivik

För ett par dagar var det en artikel på Aftonbladets hemsida om Breivik. Det var bilder från hans celler ( observera flertalet) och även en förnimmelse om vilken dom han kommer att få. Fängelse eller vård... vilket fiasko! Han själv vill ha fängelse och tänker överklaga om han blir dömd till vård. Han själv anser ju inte att han är psykisk sjuk. Visst något fel har han, men jag förstår inte... Han har mördat 77 människor! In bakom lås och bom! Ursäkta uttrycket, men va fan ska fanskapet ha tillgång till både dator och gym? Ok, han har inte fri internet tillgång, men ändå. Han har ett datorrum, ett gymrum och ett sovrum, alla 8kvm stora! Vad e det för lyx? vansinne! In med han i en minicell och låt han sitta där och ruttna! Fatta vilket lidande han har orsakat!

Varför ska det pjåskas med mördare? Har dom gjort en gärning så får dom väl stå för det oxå, dom ska väl inte få lyxen i fängelse sen att kunna göra en massa saker som är till nytta för dem? Som jag läst tidigare så kan intagna så studera, och som jag fattar det så betalar staten eller???

Breivik kommer att kosta Norge omkring 4miljoner varje år!!!!!!!!!! Helt sjuka pengar!!!
Skulle han bli dömd till vård får han ett ännu lyxigare liv... förstår inte, varken det norska eller det svenska rättsystemet. Fuskar man med statens pengar får man ju värre straff!
Misshandel av barn.... barnet får bo kvar hos föräldrarna, ärendet ligger på bordet! hallååååå idioti!

Sen förstår jag inte hur såna människor kan få så många beundrare... som skickar brev... herregud, vart är världen på väg? Jag tycker det är så jävla sorgligt! Finns det onda människor, in med dem bakom galler punkt slut!

Sen kan jag bli så förbannad, såna som man inte trodde sånt om... HUR VARFÖR??? Människor man vet vilka dom är... Vad är det som lockar, vad tänker man med? Tragiskt, pinsamt...
Har så mycket ilska inuti mig som bara kokar...

Jaha, nu ska man försöka plugga oxå... blir ju lätt :)

Morsning!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!