lördag 11 augusti 2012

Åhhhhhh

Ge mig en miljonvinst eller mer så jag kan göra om allt somjag vill ha det! (läs som vi vill ha det ;)
Sitter och skruvar och vrider på mig, googlar, söker på blocket o tradera, ska det va så himla svårt att hitta en tvmöbel i rätt stil OCH mått??

Funderar till och med på att möblera om igen då tvn är så himla svårmöblerad. Men jag trivs enormt mycket att ha soffan som vi har den idag! Rummet känns större och jag älskar att ha ena fönstret helt fritt från möblemang. Tidigare så var soffan parkerad och stod framför både fönstrena GILLA INTE! Även om det var mest praktiskt med tanke på vårt möblemang i övrigt.

Men nu har fröken Åsa ändrat uppfattning och har nog äntligen funnit den stilen som jag vill ha in i huset.. sisådär efter att bott in sig i 5år..
Förut har jag vart inne på, nytt och fräscht och stilrent, nu får det gärna vara kurvor och diverse skavanker på grejorna! Vem ska jag tacka för detta jo älskade loppisgalna Linn! (vissa kanske skulle skälla på henne, läs Johan)

Hon har fått mig på helt andra tankar och jag har insett och funnit charmen med gamla ting! Ut med allt ikeatjafs, in med massa loppisfynd!
Mitt största problem ligger som sagt nu i en ny tvbänk... först ska den ha rätt mått, helst rätt stil, fast det kan man ju ordna själv.. Sen ska den funka praktiskt oxå... med tanke på min teknikgalna sambo som har så mkt teknikprylar som ska få plats... helst däljas oxå då enligt mitt tycke! Främst för att slippa se "skiten" och så dom inte samlar på sig så mkt damm...

Jag är inne lite på shabby chic stilen, men inte till fullo. Tycker inte om det överdrivna med alla texter som ska skrivas på alla möbler... Men gillar det vita och slitna... och då kan man ju blanda in lite annat krafs oxå!

Hittade en fantastisk sida som gav mig inspiration, här följer några bilder på saker jag gillar..




Bilderna har jag lånat från antikvitt.se





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!