onsdag 8 augusti 2012

Sötsaksfritt

Idag är det tredje dagen helt utan sötsaker! Inte godis, inte fika bröd, inte läsk, inte saft ens! Inte glass eller något annat gjort av typ rent socker! :)
Men det är jobbigt må ni tro, när man gång på gång kikar i dom fördömda skåpen... finns både chokladrån, maränger, läsk (hällt ut den nu), ungarnas gamla godis... med mera! Men jag är stark! Måste bara övervinna mitt sug efter dessa godingar!

Som sagt tredje dagen avslutas snart och jag känner väl inte lika stort sug längre... Frågan är om man ska unna sig på helgerna eller bara låta bli? En bekant som sa, ät nötter istället! Frågan e bara vad för nötter?
Dom flesta som jag tycker om är ju saltade, rostade... men det är ju iofs inte socker, eller??? Har inte läst så mycket på innehållsförteckningen.
Köpte hem salta pinnar idag då Agnes peka på dom, blir väl hennes lördagssnask. Och en ask vindruvor...
Kanske ska trycka i mig dom istället. Lika bra att låta bli helt såhär i början så man inte faller tillbaka.

Sist jag försökte hålla uppe så lyckades  jag en hel vecka, sen dum som jag var smakade jag en godisbit på jobbet, fan! Sen var det kört!

Måste ju nästan va som vilken annan drog som helst detta socker beroende...

Min älskade sambo är duktig med dieten iaf! Hans första dag idag, bara frukt och soppa. Han har ju lite mer vilja och tålamod en vad jag har... så ja, jag skiter i det! Skulle soppan vart godare så kanske hade det gått, men när jag mår halvt illa av bara lukten så ne, då är det inte värt det. Efter som du ska ju äta så mycket soppa du kan, då går man ner mer..

Han startade en sida, min datafanatiska sambo...

http://www.sjukhusdieten.se/

Jag hoppas och tror verkligen att han klarar denna vecka, kan bli svårt till helgen dock om han blir ölsugen :)
Jag kör min egna diet, låta bli sötsaker, äta mindre portioner och försöka röra på mig varje dag...

Ne, tv och vindruvor!

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!