tisdag 14 augusti 2012

Hur får man igång tänket?

Sitter nu här igen med denna omvärldsanalys som ska vara klar imorgon... Jag får inte igång tänket.. Känner mig osäker på hur jag ska göra, hur jag ska formulera mig... Tycker inte att boken ger mig så mycket att bita i när det gäller att göra en analys. Jag googlar efter tips och råd hur jag ska bete mig.
Men allt hänger oxå på vilket företag jag väljer att göra en analys för.
Jag tror jag har bestämt mig iaf. Det blir såklart vårat eget företag. Då har vi själva nytta utav det oxå.

OMVÄRLDSANALYS


Det är så mycket man ska tänka på oxå. Det finns olika faktorer som man ska ta hänsyn till. Eller rättare sagt man ska välja minst en faktor som man ska analysera. Jag har valt företag, jag har valt faktor. Men hur ska jag komma igång att skriva? Känner lite att jag hinner ju inte direkt med en riktigt riktig analys, utan får nog mest utgå från mina egna tankar av omvärlden gällande vårt företag.

Haft barnvakt åt stora kidsen fram tills nu, Agnes e på dagis... Så måste lägga ner studierna för idag...
Men imorn blir en heldag med studierna hemma hos Maria! 

När nu ska jag åka och handla med kidsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!