onsdag 22 augusti 2012

Så tråkigt...

När barnet har en period när hon är svår att lägga igen... Innan gick det hur bra som helst, tandborstning, bums i säng och puss godnatt. Nu lär man sitta med henne tills hon somnar, ibland kan det gå fort, men ibland som ikväll har det snart gått en timme...

Ikväll fick Johan ta läggningen, eller ja jag försökte men hon verka NOLL trött, låg och sparka o prata och tugga på nappen.. Så då tog jag ner en henne en stund så hon fick leka m pappa som hon knappt hunnit träffa idag. Sen fick pappan ta med henne upp...

Jaja, så kommer det väl alltid vara, att det går i perioder..

Idag har jag fått mycket gjort, skolarbetet blev klart och imorn börjar jag med nya kapitel och uppgifter, är halvvägs igenom första kursen, går otroligt snabbt!

Tyvärr blev jag lite dålig efter lunch, åt gårdagens matlåda m kykling... blev så kass i kistan... Johan fick ont i magen igår efter samma mat, så något måste det ha varit med kyklingen skulle jag gissa.
Vilade en stund då magen gjorde uppror, sen hämtade jag min sprudlande glada tös på dagis. Idag hade dom firat henne och en pojke  eftersom dem fyllt år under sommarlovet. Hon hade fått en tandborste som hon var såååå stolt över! Hon var så söt och skulle visa vad hon fått! Hon hade gått runt med den på eftermiddagen och bara väntat på mig så hon skulle få visa, gullunge!

Nu sitter jag och inväntar att barnet ska somna så Johan kan komma ner och kasta sig i soffan med mig för ett avsnitt med True Blood!

Längtar till på fredag, då e det löning och då ska det storhandlas mat, det börjar eka i kyl och frys så jag ska ladda upp ordentligt!

Tjingeling, nu kom han ner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!