torsdag 9 augusti 2012

Pluggeli plugg

Sitter och skriver för fulla muggar på nästa veckas uppgift som ska vara inlämnad på onsdag. Det är tufft! Men samtidigt blev höstens upplägg så mycket bättre än vårens. Nu läser jag bara en kurs i taget på heltid. I våras läste jag 2-3kurser på 25-50% samtidigt och då var det svårare att lägga upp dagens studier... Det var då svårt att läsa lite av varje kurs på samma dag så det blev mest att man tog en kurs per dag och försökte läsa en hel veckas arbete..

Just nu läser jag om marknadsföring, på gott och ont. Beror lite på vad jag kommer att arbeta med senare. Men visst är det bra att få insikt i hur det egentligen fungerar.


Marknadsföring i en ny tid heter vår faktabok.

Sen har jag en uppgiftsbok och ett facit. Det kostar att studera, dessa tre böcker gick på 1300kr! Men förhoppningsvis så kan jag sälja de flesta böckerna sen. Kommer nog att spara en del faktaböcker dock.
Tills man kommit in på ett nytt jobb och kommit igång. Böckerna kan vara ett bra stöd att gå tillbaka till vid nytt arbete.

Vad vill jag då arbeta med?
Jag sökte ju från början en ekonomiassistentutbildning på en skola i Stockholm. Men den utbildningen var för dyr för min kommun, så då sa dom åt mig att söka lösa kurser via vuxenutbildningen i Falun istället.
Sagt och gjort, nu sitter jag här och läser ett ihopplock av kurser som förhoppningsvis ska göra mig klokare och kunna leda till ett arbete som innebär lite ekonomi och bokföring.

Jag kan även tänka mig ett receptionsjobb också då jag tycker om att arbeta med människor och service. 

Ne nu lär jag fortsätta, skönt med ett litet brejk bara :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!