onsdag 1 augusti 2012

Midnatt råder tyst det är i husen...

Bara tvättmaskinen och torktumlaren som trummar på... Ungarna har precis somnat och Johan är ute med några killkompisar, käkar, bio, öl.... Det e han väl värd!
Agnes har vart hängig hela dagen och har inte ätit något... Sa Johan...
Nu på kvällen åt hon dock ganska bra iaf, och fick tydligen nya krafter, för sova skulle hon absolut inte!


Kan man motstå detta charmtroll?
Ne efter dryga timmen och hon inte somnat så fick hon faktiskt komma upp. 
Det blev lite bus istället med mammas pannband :)


Idag har jag och Linn vart på loppis. Man kan tro att det är det enda vi gör när vi ses, och ja så är det nog, nästan iaf :) Först var vi ut till vår stuga och gick husesyn, för hon har inte vart där förut. Sen åkte vi ner på byns logloppis där jag hade reserverat ett hörnskåp förra veckan. Tyckte det var i fint skick och det skulle passa bra in i vardagsrummet med lite vit färg på!


Efter turen till logloppisen åkte vi till Falun, främst för att besöka en Graffitibutik.

Där vi skulle köpa sprayfärg. Både Linn och jag har en massa grejor som ska målas om (läs sprayas om) och tydligen ska denna graffitifärg vara riktigt bra! Så för endast 30:-/flaskan så köpte jag en kartong med 4st vita. Så nu ska väl iaf mina lampfötter bli vita! 
Hittade förresten ytterligare en lampfot på logloppisen.


När vi var i Falun besökte vi även en ny second hand butik!
Och vet ni vad jag hittade där!!!


Skåpet jag gått och väntat på att finna!!
Större än tidigare jag sett, vitmålat med slitningar, sååå snyggt!
Och för endast 175:- blev det mitt!
Morr på Linn bara som inte tyckte vi behövde med oss släpet till Falun, så det vara bara åka hem och hämta det och dit igen. Men nu står mitt nya skåp i garaget iaf!
Vill så gärna ta in det, men funderar starkt på om jag ska ta och fixa vardagsrumsgolvet nästa vecka...
Men vi får se..

Nu är det bara en tvbänk, hörnmodell som jag är på jakt efter, gärna i samma stil som hörnskåpet!
Så ser ni något så hojta till, det ska passa en STOR tv!

ne nu ska jag surfa vidare, bli mer inspirerad till att dona iordning min egen stil... Ska bara övertala Johan om att vi eventuellt ska byta ut våra köksmöbler :)

Tjingeling!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!