torsdag 16 augusti 2012

Förbannad!

I vårt område har vi en hastighetsgräns på 30! Tror ni själva att någon kör i 30? Våran väg är en enda lång raksträcka, men vi bor ju i ett villa område med mycket barn, vad tänker då bilförarna med? Och speciellt utanför oss förstår jag inte varför man gasar på??

Vi har en hörntomt och har en "större" fyrvägskorsning vid vårt tomthörn, vi har en häck som gör att sikten är begränsad. Visst högerregeln gäller, men ändå!!!
Flera år har vi fått en påminnelse från kommun att klippa ner vår häck i hörnet, vilket vi gjorde efter ett par påminnelser. Men vilket misstag! Då körde folk ännu fortare i korsningen!

Försökte få tag i ansvarig person för att beklaga mig hos vad nedklippningen har orsakat, men dom ringde aldrig upp, puckon!

Alltså jag blir tokig! Om vår lilla Agnes som inte har koll på trafiken springer rätt ut i gatan , kanske springer ut efter en boll, då har bilarna ingen chans att hinna stanna. Ny har jag gjort ett test, satt upp varningsskyltar och ställt en dockvagn vid infarten... Får se om den blir stulen... Men nyss var det en bil som susa förbi , inte en uns till att bromsa ner, varken vid oss eller i korsningen... Jag måste fixa såna här stora blomlådor (läs farthinder) och ställa ut vid oss. Drygt bara att man måste bekosta allt själv och sen även få grannarnas tillåtelse.

Även stora vägen utanför vårt område kör dom som galningar, där är det 40!

Ne nu måste jag fortsätta med uppgifterna, var bara tvungen att avreagera mig lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just Du läser min blogg!
Kommentarer mottages tacksamt!